08 Ağustos 2021

Aleksandr Puşkin - Çingeneler

 Цыганской страны нет. Каждый цыган сам для себя определяет страну, которую  считает родиной. Н.СличенкоРепродукция картины "Цыганка танцует" Константина Маковского 

Çingenenin birine çıkışmışlar; ‘Ne biçim yürüyorsun?’ diye ‘Yürümüyorum ki,’ demiş ‘dans ediyorum.’ ‘Müziksiz dans mı olur?’ ‘Beynin varsa, olur… 

 
Puşkin - Çingeneler
 
Çingene kampı yavaş ve gürültülü
Besarabya'ya taşındı.
Onlar nehir kenarında, eski yolun yanında
Yoksullar çarmıha gerildi.
Özgürlük hayalleri parlak
Ve rüya gibi gökyüzünün altında sakin ol.
Zırhın altında yarı kapalı
Ateş tekerleklerin yanında
Parıltı. .. Öğle yemeği her yerde hazırlanıyor,
Düz bir tarlada atlar otlar,
Çadırın arkasında kasesinin üzerinde
"Bağımsız ayı huzur içinde uyukluyor.
Bütün bozkır canlılık dolu:
Barışçıl halefler iş yapıyor
Yakındaki bozkırlara yeni bir yolculuk öncesi;
Şarkılar, çocuklar, çığlıklar duyulur,
Ve yol cıvatalarının örslerinden.
"Ama karşı koyamayacak
Gece kızağının dinginliğini kamp edin;
Şimdi sadece bozkıra ulaşıyor
Bir at homurdandığında, bir köpek yol aldığında.
Sönmüş yangınlar, her şey sakin,
Sadece mavi gökyüzünün yüksekliğinden
Ay ışığıyla esiyor
Ve sessiz kamp aydınlanır.
Eski bir halının altında yaşlı bir adam
Kömürlerin önünde hâlâ uyanık;
Son boyunduruğun ateşiyle ısınır,
Ve bakışları bozkırda kaçar
Gece buharına sarılmış.
“Genç kızı gitti;
Vahşi doğaya ve özgürlüğe alışkın
Issız bozkırda tek başına yürüyor...
Evet, gelecek... Ama gece hazırlanıyor
Ve yakında ay genç olacak
Bulutlardan solgun çıkıyor ...
Zemfire hayır... rüzgar soğur
Zavallı yaşlı adamın öğle yemeği gri.
"Ama o burada. saman tarafından gizlenmiş
Genç bir adam onun peşinden koştu
"Babası tarafından tamamen bilinmiyor.
"İşte buradayım baba" dedi.
'Misafir getiriyorum, yalnız değilim;
Bozkırda bir gezgin beni karşıladı
 
  Onu gece için bize davet ettim;
Göçebe olmak istiyor.
Kanun onu tehdit ediyor. onunla olacağım,
O'na iyi bak.
Aleko, babasının adı
Ve her yerde beni takip etmeye hazır.
YAŞLI ADAM
Katılıyorum. Halıların sana vermesine izin ver
Sabaha kadar barınak: orada taahhüt,
Ya da bizimle daha uzun yaşa;
Ne istersen, yabancı, yap.
Çatıyı ve ekmeği seninle paylaşacağım.
Kaderimizle ilgilidir;
Gezip dolaşarak, özgürlükte sefaletle,
Ve yarın beyaz yoldan gideceğiz
Kırmızı olur olmaz birlikte gidin.
Ne istersen yaparsın;
Demir döv ya da şarkıcı ol,
Ya da ayı ile köylere gidin. . .
ALEKO
Kalıyorum.
ZEMFIRA
Ah benimki olacak;
Onu benden kimse kovalamıyor.
Ama tarlalar zaten karanlıkta;
Şimdi ay gitmiş olacak,
Ve istemeden rüya beni cezbediyor ...
Bir gün oldu. Halının sonunda yaşlı adam sinirlenir
Luta, kızı ve misafiri:
“Zemfira, kalk, sabah cevheri!
Bırakın yabancılar, hayallerinizi!
Yatak odasından kalkman gerek,
"Sadece o zaman dikkatimize geldi.
"İnsanlar her taraftan koşuşturuyor;
Halılar bükülüyor, her yerde görülebilirler,
Her şey gitmeye hazır,
Ve aniden başladı:
Eşekler çocuklarla sepet taşır,
Kocalar, erkek kardeşler, eşler, kızlar,
Hem yaşlı hem de genç yolda basılır
 
  Çingene şarkıları, gürültü, bip,
Zincirlerin sesi ve hayvanların kükremesi
“Zincirin sallanması konusunda sabırsız;
Rengarenk perdeler ve perdeler,
Yaşlı adamlar ve çocuklar çıplak,
Uluyan ve havlayan köpekler,
Bir gayda ile bir arabayı gıcırdatmak -
Hepsi sefil, vahşi, çirkin,
“Ama her şey canlı, asla üzgün değil,
Bir başkasının uyuşukluğu bizim uyuşukluğumuza,
Başkasının hayatı boş
Monoton bir köle şarkısı gibi.
Terk edilmiş gökkuşağı ovaları
Hüzünlü bir bakışla genç adam buluştu.
Ve kederinin gizli nedeni
Kendine söylemeye cesaret edemedi.
Onunla kara gözlü Zemfira,
O artık özgür, huzur var,
Neşeli güneş yolunu ölçer
Ve güney dağının güzelliğinde,
Peki hala kalbi ne atıyor,
Ve ne tür bir bakım onu ​​rahatsız ediyor?
Mavi bir kasanın altında bir kuş
“Endişelenmeyi bilmiyor, nasıl çalışacağını bilmiyor;
Özgürlüğün dostudur,
Her yere yuva yapar.
Bütün gece dalda rüya gördü,
Saat geldiğinde,
Gökten gelen çağrıyı duyar,
Yerini değiştirir ve bir ses çıkarır.
Tüm güzelliğiyle bahar
O zaman yaz gününü değiştir,
Geç sonbahar yıpranır
Sis, variller, kar tozu.
O zaman insanlar daha da kötüye gidiyor;
O anda küçük bir kuş
Mavi denize gidiş,
Başka, sıcak bir son arayın.
Yıldızların uçuşunda bir kuş gibi,
O, sonsuza dek dolaşan sürgün,
Alışkanlık yok, yuva yok,
"Asla bizim yolumuz değil.
Her yerde bir yolu ve bir dairesi vardı
Ve her alanda uyku için huzur;
Ve her sabah yeni bir gün
Allah'ın iradesine bırakılmış
 
  Uzak zaferin ışığı sıklıkla
İçinde arzuları uyandırdı;
Genellikle lüks ve neşedirler
Bu hayatta bir yer buldular.
Korkunç bir çarpma ile gök gürültüsü olmasına rağmen
Bu kafayı kırdı,
Uykusu korkudan işkence görmedi,
“İplik yıldırımdan korktu,
Ve tüm zahmeti yapamadılar
Ve mücadele ile hayat her zaman yenidir
Bu kalpte yok etmek
Huzur saf ve kötülük olmadan.
"Hiçbir zaman iktidara teslim olmadı"
Her şeyi yok eden kör kaderler,
Ama korkunç tutkular hüküm sürdü
Bu çalkantılı, karanlık ruhta!
Ne kadar çılgınca çarmıha gerdiler
O işkence görmüş, zavallı göğüsler!
Uzun süre durdular mı?
Uyanacak - sabırlı olun.
ZEMFIRA
Söyle Aleko, pişman değil misin?
Geçmişin seni neyle bağdaştırıyor?
ALEKO
Ve bu nedir?
ZEMFIRA
Ah, şaka yapıyorsun;
Şehirler, bölgenizdeki insanlar.
ALEKO
Neye pişman olabilirim? bilseydi
Ah bir hayal edebilseydin
Ne çok kötülük var;
Orada özgür olmamalıyız;
İnsanlar sonsuza kadar içeride;
Boğucu şehir onları sürekli sıkıştırıyor;
“Sabahın tazeliğini bilmiyorlar,
Bahar onlar için taze değil,
İradeyi takas ederler, düşünceler uzaklaşır,
 
  Gerçekten sevdiklerinde utanırlar,
Putlardan önce başlar eğilir,
Para ve zincir için yalvarıyorlar.
Ne bıraktım? - Garip girdap
Aldatma, deniz, önyargı,
Whirlpool şehir pervasız
Ve her yerde parlak bir utanç.
ZEMFIRA
Ama gürültülü bir sevinç var,
Evler güzel, sırlarla dolu,
İçlerinde renkli kilimler,
Ve kadın takıları harika.
ALEKO
Bunların hepsi sadece boş şeyler;
Aşk olmadan mutluluk olmaz.
Ve kadınlar ... onlardan daha çekici
Pahalı hazırlıklar olmadan bile,
Parlayan mücevher yok.
Hep aynı kal!
sana böyle sahip olmak istiyorum
Ve şimdi istediğim tek şey:
Aşk, aldığım sürgün,
Ve hayatımı seninle paylaşmak için.
YAŞLI ADAM
Bizi seviyorsun, kimse olmasa da
Senin türünden olmayan zengin bir adam.
Ama hoş bir özgürlük değil
Lükse alışkın olan.
Geleneği bir tutuyoruz:
Bize sürgün edildi kim bilir ne zaman
Güney'in sakini, perişan olacak ...
önceden biliyordum ama şimdi bilmiyorum
Adı dikkat çekicidir.
O yaşlıydı,
Ama hala ruhunda genç ve güçlü;
Imo je peşme divan dar
Ve çöktüğünde su gibi bir ses.
Uysal öfkesine aşık olduk;
Tuna'nın sonu uzun bir gün
Masum, şiddetli geçirdi,
 
  Bir başkasının şarkısıyla büyülüyor.
Utangaç, zayıf ve yumuşak bir çocuk gibi,
Ve yaşama alışkın değildi;
Göçebeler bir asırdır onunla
Onu teselli etmek için balık tuttular,
Ve kasırga sesini yükselttiğinde
Ve nehir üzerinde buz sıkıştı,
Yumuşak deri giydiler
Kutsal yaşlı adamın zayıf boyu.
Ama hiç alışamadı
O hayatın zorlukları üzerine;
Herkes kadar solgun ve zayıftı,
dedi ki: ben tanrım
Günahlarımı cezalandırıyor.
Kurtuluş sürekli bekliyordu,
Tuna'yı hüzünle dolaştı,
Orada kederini yas,
Ve uzun süre gözyaşı döktü
Memleketini düşünerek.
Ölene vasiyet etti
Onu eve götürmek için,
Güneylerinde dinlenmek için,
Sonunda barış içinde ve postanede,
Bu yabancı toprak tarafından işkence
Onun zalim, hüzünlü kalıntıları.
ALEKO
Ah, Roma, işte senin çocukların!
Ve sen, şehir, kutsal bir kafasın!
İhale tutkusunun şarkıcısına,
İlahi şarkıcılar - zafer nedir?
Mezar seni yok ettiğinde övün,
Bir oğulun babasından aldığı sesin,
Ya da sefil bir çadırın gölgesinde,
Duman dolu bir çingene hikayesi mi?
İki yeni yıl geçti;
Çingeneler hala hareket ediyor
Ve misafirperverlik, barış ve hayaller
İstedikleri yerde bulurlar.
Şehrin prangalarından uzakta,
Kimler her zaman özgürdür,
Endişelenme, pişmanlık yok, Aleko
Yeni, başıboş bir hayat yol açar.
O aynı, onunla aynı insanlar,
Bu toplumda onun için çok fazla
 
  Geçmişi hatırlatmıyor.
Herkes çingene hayatının içinde,
Ve onun lojmanlarını seviyor,
Tembellik ve ses dili şiddetlidir.
Dolaşan onunla doğmuş bir ayı,
“Çadırı sık sık misafir oluyor.
Bozkır yolu üzerindeki köylerde
Onunla Moldova'da buluşacaksın
Mırıldandığı ve oynadığı yerde,
Ya da evin yanında bir alıç zinciri.
Seyahat çubuğunu yumruğuyla sıkmak
Yaşlı adam bazen davul çalıyor,
Aleko canavarı bir şarkıyla yönetiyor,
Zemfira köyde para satın alır,
Bir şey her zaman evet bazen.
Gece çöker ve sonra üçü de
Tahılları hasat etmeden kaynatın.
Yaşlı adamdan sonra sakinleşirler;
Kuyrukta sessiz ve uykulu.
Bahar güneşi yaşlı adamı ısıtır
Zaten biraz donmuş kan;
Beşiğin üstünde Zemfira şarkı söylüyor,
Aleko sesi dinler ve soluklaşır.
ZEMFIRA
yaşlı bir kocam var,
Beni kesebilir;
ondan korkmuyorum
Ateşle yandığında bile değil.
küçümsüyorum ve nefret ediyorum
Ve onun adı,
başka birini seviyorum,
onun için ölüyorum.
ALEKO
Beni sıktın. Biraz sus.
Vahşi şarkılarınızı sevmiyorum.
ZEMFIRA
Sevmezsin? Umrumda mı?
Zevk için kendi şarkımı söylüyorum.
Yaşlı, kötü koca,
beni kesebilirsin
 
  Kim olduğunu bilemeyeceksin,
sözler söylemeyeceğim.
Vesna'dan daha genç,
Yazdan daha korkunç,
Ve beni daha çok seviyor
Dünyanın her tarafından.
onu sevdim
Gece çiyinde ben,
Onunla güldü
Gri saçların!
ALEKO
Zemfira, bu kadar yeter, kapa çeneni!
ZEMFIRA
Şimdi başka bir şey hayal ettiğimi anlıyorsun!
ALEKO
Zemfira!
ZEMFIRA
Kızmaktan çekinmeyin!
O şarkıyı sana söylüyorum.
(Gidip şarkı söyler: Yaşlı bir kocam var vs.)
YAŞLI ADAM
İyi hatırlıyorum: şarkı orada
Uzak uçtaki dünyayı seslendirdi;
Uzun zamandır duyuluyor;
Ve insanlar onunla eğlenir. . .
Cahul'un vahşi bozkırlarında
Bazen çadırın karanlığındadır
Mariula'm şarkı söyledi
Kızımı ateşin yanında uyutmak.
Hayallerin gölgeleri gibi aklımda
Geçmiş günlerim daha karanlık oluyor
Ama bu şarkı sonuna kadar sürecek
Var olduğu bilincimde.
Sessizlik. Bu gece. Uzaktan
Gökyüzü ay ile süslendiğinde Moody
 
  Zemfira yaşlı adamı sessizce uyandırır:
"Korkuyorum baba, Alec'ten!
Onu dinleyin, korkunç rüyalar görüyor:
Hıçkırıyor, iç çekiyor ve sesleniyor."
YAŞLI ADAM
Ona dokunma, sakin ol.
insanların dediğini duydum
Evet şimdi, bu karanlık saatte
Uyurken korkunç bir deniz taşıyor
Ev ruhu. Ama o şafaktan önce
Bir yere git. Benimle otur.
ZEMFIRA
O, baba, fısıldıyor: Zemfira!
YAŞLI ADAM
Evet ve bir rüyada seni istiyor;
Sensiz, huzuru yok.
ZEMFIRA
Bu tutku artık beni mutlu etmiyor,
Özgürlük istiyorum, onunla olmayacağım. . .
Ve ben zaten öyleyim. .. Duyuyor musun? daha sessiz, daha sessiz!
Başka bir isim telaffuz ediyor.
YAŞLI ADAM
Ve kimin?
ZEMFIRA
Duyuyor musun? Şimdi daha fazla
Solungaçlar, ağlar. . . Korkunç rüyalar.
onu uyandıracağım.
YAŞLI ADAM
Hayır, arama. Gece ruhunu kovalama: şeytan
Sam gider; çaba boşunadır. . .
 
  ZEMFIRA
Kalkıyor, arıyor. .. o şimdi uyandı!
ben ona gidiyorum - Uyku. Merhaba.
ALEKO
Neredeydin?
ZEMFIRA
Babasıyla.
senin içinde bir ruh vardı
Ve sana işkence ettim. korkuyorum
Ve beni çok korkuttun. . .
Uykunda ağladın Aleko,
Ve aradı...
ALEKO
hayal kurmaya devam ettim
Sanki aramızda biri var. . .
Bu vizyon korkunçtu.
ZEMFIRA
Kayıtlara inanmayın; bunlar gatak.
ALEKO
Hayır, gördüğüm, duyduğum hiçbir şey yok.
Rüya değil, yalan değil tatlı sözler,
Kalbine bile güvenmiyorum.
YAŞLI ADAM
Söyle bana neden bu kadar çok iç çekiyorsun?
İşte güzel gökyüzü, bozkırlar,
Ve hiç kimse hiçbir şey tarafından kısıtlanmaz;
Özgür erkekler, güzel kadınlar.
Üzülme. Acıtıyor. Neresi acıyor?
ALEKO
Ah, baba; o beni sevmiyor!
 
  YAŞLI ADAM
Üzülme, o hala bir çocuk.
Buna değmez. Biraz bozulmuş:
Acı çekerek, çokça hüzünle seviyorsun,
Ve bir kadının kalbi şaka gibi.
Bak, o uzak kasada
Cennetin İmparatoriçesi sevinir;
Yürüyüşündeki doğası
Parlaklığını paylaşıyor.
Buluta baktı,
Ve ona muhteşem bir ışık gönderir,
Ve şimdi diğerinin önünde duruyordu
Ve yakında devam edecek.
Kim ona bir iskele bulabilir,
Sanki onu zina etmekten alıkoymak için,
isteyen genç bir kalbe:
Değişme ve sadık olma?
Üzülme.
ALEKO
Daha önce nasıl biriydi!
Ne kadar nazikçe üstümde
Rüya gibi bir gecenin vahşi huzurunda
Genellikle her zaman uyanık,
Ve benimle sık sık konuştu
II 'tatlılık dolu öpücüklerle,
Çocuk gibi huzur dolu,
Ölümcül yetkililerden kurtardı
Hüzün dolu kasvetli düşünceler.
Ve şimdi korkunç denizle barıştım:
Benim için tutku yok!
YAŞLI ADAM
Şimdi beni dinle, sana söyleyeceğim
0 hayat hikayem doğru;
Bu duyacağın şey,
Uzun zaman önce, Tuna'nın
Moskova henüz tehdit etmedi ...
(Ruhum geçmişte acıyla yüzer..)
Sonra sultandan korktuk,
Ve Bužakom bir paşa hükümetidir
Ackerman'ın yüksek kulelerinden
 
  gençtim ve kalbim gençti
Neşenin dışında güçlü bir bahar;
Ve saçlarım bir kargaydı,
Koltuk yoktu.
nice güzellikler tanıdım;
Ama en güzeli şuydu,
Güneş beni gölgelediğinde,
Ve sonunda ona kendim dedim.
gençliğim çabuk geçti
Yıldızlar kısa yanarken,
Ama aşk benim neşem
Geri dönmeden daha da hızlı geçti;
Bir yıl Mariula
Hayatımda mutsuzdu.
Bir zamanlar Kağal sularına yakınız
Onlar da kampla tanıştı. haber duyuldu
Göçebelerin seni istediğini
Yanımızda, ormanda uykuya dalmak için.
Halılar çarmıha gerildi
Ve ikimiz geceyi geçirdik,
Böylece orayı terk ettiler.
Ve kızı memeden bırakarak,
Mariula da onlarla birlikte kaybolur.
huzur içinde dinleniyorum; zora rudi...
uyandım ama yanımda
Karım çoktan gitti;
arayıp soruyorum. . . hayır, ses yok. . .
Zemfira ağladı
Ve ben bittim ... O saatten itibaren
Kadınlardan nefret ediyorum, huzurum yok,
Ve yüzüne benzer bir yüz
Bakışlarım bir daha karşılaşmadı,
Ve yalnız eğlence
Kimseyle paylaşmak istemedim.
ALEKO
Ve o anda yapmadığın şey
Verdiği peşinde
Hem bir yırtıcı hem de fakir bir kadın
Hançerinle mi kestin?
YAŞLI ADAM
 
  Bir kuş gibi gençlik özgürdür.
Aşkı başka kim tutabilir?
Sevinç sırayla her birine verilir,
Hiçbir şey iki kez olmaz.
ALEKO
Ben öyle değilim. sevgili vasiyet
Ben haklarımdan vazgeçmem.
İntikam al, bu daha iyi.
düşmanı uyuyor
Denizde bizim olsaydım,
kötü adamımı sallardım
Korunmasız olanları uzaklaştırdı. . .
Ve korkuyla uyandı
onu gülerek uğurlardım
Ve uzun bir süre bana tatlı gelirdi
O düşüşün sesi ve o ses,
Bir yankı duyulacaktı!
---
GENÇ Çingene
Öp beni.
ZEMFIRA
Hayır, artık yapamam!
Zamanı geldi! Kocası kızgın ve kötü...
GENÇ Çingene
Sana henüz veda etmedim. . .
ZEMFIRA
O gelene kadar git. .. Daha sessiz!
GENÇ Çingene
Buluşma ne zaman?
ZEMFIRA
Bu gece.
 
  Höyüğün arkasında, orada, bilirsiniz, mezarın önünde.
GENÇ Çingene
Beni aldatıyorsun, gelmeyeceksin!
ZEMFIRA
İşte, koş! Seninle olacağım!
Aleko uyuyor. Sert göğüs
İnsanın bastığı müthiş sahne.
Karanlıkta bir çığlıkla uyanır.
Kıskançlık hala devam ediyor,
Aleko elini karanlığa doğru uzatır. . .
Ama Zemfira çok uzakta.
Soğuk battaniye hemen orada.
Ve ruhu taşlaşmıştı;
Titredi, yükseldi, dinledi,
Ama artık duyacağı bir şey yok.
Sessizlik. .. Nem korkudan çoktan çıkmıştır.
Donuyor, yanıyor, sayısız kez,
Halıdan nefes nefese çıkıyor,
Sessiz arabanın sonu korkunç bir şekilde dolaşıyor.
Sessizlik her yerde hüküm sürer; ve alanlar sessiz;
Gökyüzünde sessiz sis sürmek,
Olağandışı ve karanlık hava,
Aldatıcı bir şekilde parıldayan yıldızlar koşuyor,
Ve sadece çiyde harika bir iz
Hangi uzak bir yere gider.
Aleko nemo oraya gidiyor
Uğursuz stajın onu nereye götürdüğü.
Yolun sonunda nihayet gördü:
Beyaz mezar karanlıkta onun önünde.
Bacakları diz çöküyor, zar zor yürüyor,
Dizler titriyor, gelinin dudakları,
Önsezi çok çekici.
Gidiyor ... aniden - rüya mı görüyor?
Önünde iki gölge görür.
Ve oldukça yakınında bir fısıltı duyar
Kutsal mezarın üstünde.
VE SES
Zamanı geldi. . .
 
  II SES
Dayan . . .
VE SES
Yapmak zorundayım sevgilim. . .
II SES
Hayır, hayır, biraz daha, en azından şafağa kadar!
VE SES
Hayır, uzun zamandır buradayız.
II SES
Beni öptüğünde nefesim kesiliyor. . .
VE SES
Beni mahvediyorsun. . . koca tuhaf.
II SES
Başka bir an. . .
VE SES
Şimdi karısı olmadan uyanırsa?
ALEKO
Ben zaten uyanığım. Acele etmeyin!
Ben olmadan nerede?
Orada iyi olacaksın, mezarın yanında!
ZEMFIRA
Koş!
ALEKO
O uzağa gitmeyecek;
 
  Bekle! O zaman nereye gidiyorsun? Yatmak!
(Onu bıçaklar.)
GENÇ Çingene
Ölüyorum . ..
ZEMFIRA
Aleko!
Hayır, onu öldüreceksin! Bununla değil!
Bak, hepiniz kan içindesiniz!
Ne yapıyorsun?
ALEKO
Ben ilk değilim:
Şimdi onunla olabildiğince eğlen.
ZEMFIRA
Hayır, yeter artık korkmuyorum!
Ve sana hiçbir şey sormayacağım:
Suçun üzerine yemin ederim!
ALEKO
Ölmek! (Onu öldürür.)
ZEMFIRA
ölüyorum ve seviyorum.
Danica'nın şafak vakti parladı.
Aleko bir mezarın üzerinde
Yıkamadığı kanda,
Bıçakla oturuyordu. Uzak değil
Önünde cesetler vardı.
Yüzü korkunçtu;
Katil ile çingene kampı
Endişeli zaten oldu.
Bir mezar kazıldı,
Ve kadınlar hala, cenazeden önce
Ölüleri gözlerinden öptüler. . .
Başkalarından bağımsız olarak,
 
  Tek kelime etmeden, kederden taşlaşmış,
Yaşlı adam kurbanı izledi.
Genç bir çift büyüttüler ve birlikte
Yer kanadına koydu:
Cesedi cesede gömdüler
Ve bu Alec'ten önceydi. . .
Ve o zaman biri indiğinde
Soğuk mezara atmak için,
"Biz eğilmedik, Aleko
Ve levhadan çimleri devirdi ...
Sonra yaşlı adam geldi ve dedi ki:
“Gururlu adam, şimdi git!
Bizde senin kanunun yok,
Hiç kimse bundan acı çekmez,
Senin kanına ve üzüntülerine ne için ihtiyacımız var?
İnsanları ölümle cezalandırmıyoruz.
Ama katilin yanında kim var?
Bizim talihsizliğimiz size yakışmıyor,
Sadece kendin için özgürlük istiyorsun,
Sesiniz tüylerinizi diken diken ediyor;
Hepimiz uysalız, iyi insanlarız,
Sen zalim ve kötüsün. Çalıştırmak!
Güle güle. Ve barış seninle olsun."
Bunu söyledi - ve kamp ortadan kayboldu
Bozkırda, o yerden uzakta
Yeniden özgürlüğe giden yolu seçmiş olmak...
Ve şimdi arabanın kendisi bir
Fakir bir bezle, sefil bir halıyla,
Hala ölümcül alanda duruyordu.
Yani kış gelmeden,
Bazen kasvetli sabahlarda,
Bir haykırışla sahadan kalktığında
Crane'in geç sürüsü acele etti
Ve aşk yerlerine gider -
Ölümcül ölümcül bir kurşunla vuruldu,
Siyah zeminde bir tane kaldı
Kanatların gücü olmadan rahatlamak.
Gece geldi: karanlık bir çadırın altında
Ateşe kimse bakmadı;
Bu utanç verici sıranın altında kimse yok
Sabaha kadar gözlerini indirmedi.
SONSÖZ
Ses uyumunun büyülü gücü
 
  Anılarımın sisinde
Sahne arkasında hayat buluyor
Bir sevinç ve keder gününden.
Barışın giderek ender hale geldiği bir bölgede,
Ve savaş daha sıktı,
Orada, sınırların olduğu yerde erişilmez
Ruslar İstanbul'u işaretledi,
İki başlı yaşlı bir kartal nerede
Son zafer ormanının üstünde bile,
Bozkırdan geçerken tanıştım,
Kadim orduların sınırlarının üstünde
Çingene huzurlu kampı gururlu -
Mütevazı özgürlükler çocukları kör eder.
Tembel karavanının arkasında
Sık sık çölde dolaştım;
Basit yemeğine doymuş,
Ateşlerinin yanında bir yer buldum.
Yol boyunca birbirimizi duyduğuma sevindim
Neşeli kafiyesinin şarkıları,
Uzun zamandır Maria'ya değer veriyorum.
Adını kendi kendine tekrarladı.
Ama orada da biraz şans var,
Doğa çocukları, aranızda;
Ve orada, sefil çadırların altında
Deniz var, utancın acısı,
Şiddetli sığınaklarınız bile değil
Vahşilik sefaleti kurtarmadı;
Ölümcül tutkular her yerde acı çeker, 

 www.ocasopress.com/images/Gypsies_view.jpg