Ey yükselen yeni nesil, istikbal sizindir.
Cumhuriyet'i biz kurduk, O'nu yükseltecek ve sürdürecek sizlersiniz.
.jpg)
Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri 
üzerinde o   düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.
.jpg)
Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
.jpg)
 " Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk   milleti denir..."
.jpg)
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. 
 
Gerçi bize milliyetçi derler. Ama, biz öyle milliyetçileriz ki, işbirliği eden bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların milliyetlerinin bütün icaplarını tanırız. Bizim milliyetçiliğimiz herhalde hodbince ve mağrurca bir milliyetçilik değildir. 
 
Okul, genç beyinlere insanlığa saygıyı, millet ve ülkeye sevgiyi, bağımsızlık onurunu öğretir. 
.jpg)
Bilelim ki, milli benliğini bilmeyen milletler, başka milletlere yem olurlar. 
 
Bizim milletimiz vatanı için, özgürlüğü ve   egemenliği için özverili 
bir halktır; bunu kanıtladı. Milletimiz, yaptığı   devrimlerin kıskanç 
savunucusudur da. Benliğinde bu erdemler yerleşmiş bir   milleti, 
yürümekte olduğu doğru yoldan hiçbir kimse, hiçbir kuvvet alıkoyamaz. 
 Adımlarını, attığımız uygarlık ve yenilik adımlarına uydurmak 
istemeyenler ne   talihsizdirler! Bu gibiler hâlâ milleti 
aldatacaklarını ümit ediyorlarsa bu   ümitleri, kendilerinin zarara 
uğramalarından başka bir sonuç vermeyeceğine   şimdiden emin 
olabilirler.
 
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış   
olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa 
okumuş   olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak 
bilmeyenlerden de hakikati   gören gerçek alimler çıkabilir. 
 Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklâlden mahrum bir millet, medenî insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye lâyık sayılamaz. 
 
Özgürlük
 ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben milletimin en büyük ve   
ecdadımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım.  
 Çocukluğumdan bugüne kadar ailevî, hususî ve resmî hayatımın her 
safhasını   yakından bilenler bu aşkım malumdur. Bence bir millete 
şerefin, haysiyetin,   namusun ve insanlığın vücut ve beka bulabilmesi 
mutlaka o milletin özgürlük ve   bağımsızlığına sahip olmasıyla kaimdir.
 Ben şahsen bu saydığım vasıflara, çok   ehemmiyet veririm. Ve bu 
vasıfların kendimde mevcut olduğunu iddia edebilmek   için milletimin de
 aynı vasıfları taşımasını esas şart bilirim. Ben yaşabilmek   için 
mutlaka bağımsız bir milletin evladı kalmalıyım. Bu sebeple milli   
bağımsızlık bence bir hayat meselesidir. Millet ve memleketin 
menfaatleri icap   ettirirse, insanlığı teşkil eden milletlerden her 
biriyle medeniyet icabı olan   dostluk ve siyaset münasebetlerini büyük 
bir hassasiyetle takdir ederim. Ancak,   benim milletimi esir etmek 
isteyen herhangi bir milletin, bu arzusundan   vazgeçinceye kadar, 
amansız düşmanıyım.
 Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
 
Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş  
 meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin 
kalıcı   sonuçlar vermesi ancak eğitim ordusuyla mümkündür. 
 Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi 
bir   fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya 
yapmamak hak ve   hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına 
hakim olunamaz.
 
Medeni olmayan insanlar, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkumdurlar. 
 
Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere   yükselmeye layıksın.
 
Çalışmak demek, boşuna yorulmak, terlemek değildir. Zamanın gereklerine 
göre   bilim ve teknik ve her türlü uygar buluşlardan azami derecede 
istifade etmek   zorunludur.
  
 Biz kimsenin düşmanı değiliz. Yalnız insanlığın düşmanı olanların düşmanıyız.
 
Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.
 
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, 
eğiticiden   mahrum bir millet, henüz bir millet adını alma yeteneği 
kazanmamıştır.
Yurtta Sulh
Cihanda Sulh
Mustafa Kemal ATATÜRK