21 Aralık 2019

Afet İnan " İzmir'de Hayatı Değişti "

 İzmir’de Redd-i İlhak Okulu'nda henüz üç haftalık görevliyken, Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Paşa, İzmir’e geldi (11 Ekim 1925) ve öğretmenlerin verdiği çay ziyafetinde konuştu. Salon epey kalabalıktı. Çay masaları hazırlanmıştı. Ben henüz böyle bir topluluğa alışmış değildim ve birçok kimseyi de tanımıyordum. Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal salona girdiği zaman herkes çevresinde toplanmıştı. Ben bir kenarda duruyordum. Selamlamalar bittikten sonra çay masasına oturulacaktı. Beni de bir öğretmen kolumdan tutarak Cumhurbaşkanının yanına oturttu. Atatürk bir ara bana, ailemin nereli olduğunu sordu. Annemin ailesinin Selânik- Doyuranlı olduklarını söylediğim zaman, sorularını sıklaştırdı. Fakat ben bunlara yanıt verecek geniş bilgiye sahip değildim. Henüz üç haftalık öğretmen olduğumu söylerken de, daha okumak niyetindeyim, diyordum.