26 Haziran 2022

Max Stirner “İnsan günümüzün tanrısıdır ve İnsan korkusu Tanrı korkusunun yerini almıştır”

Neymiş benim üstlenmem gereken o bir sürü mesele? Öncelikle iyi meseleleri benimsemeliymişim, sonra Tanrı meselesini, insanlık, hakikat, özgürlük, insaniyet, adalet meselelerini; dahası halkımın, hükümdarımın, vatanımın meselelerini, ayrıca tin meselesini ve daha binlerce başka meseleyi...Bir tek Benim kendi meselem hiçbir zaman Benim meselem olmamalıymış! 'Tüh o egoiste! Yazıklar olsun, yalnızca kendini düşünene!'


Tanrısal şeyler Tanrı'nın meselesidir; insani şeyler ise insanın...Benim meselem ne tanrısaldır ne insani; hakikat, iyilik, adalet, özgürlük vs. değildir, sadece ve sadece Benim olandır ve genel olmayıp tıpkı benim biricik olduğum gibi o da biriciktir. Benim için Benden daha önemlisi yoktur!

Biricik Ve Mülkiyeti