27 Ocak 2022

Latin Atasözleri

 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Latince söylenen söz kulağa derin gelir.

Amor omnia vincit.
Aşk her güçlüğü yener.

Sic transit gloria mundi.
İşte böyle geçip gider dünyanın ihtişamı.

 

Divide et Impera
Böl ve Yönet!

Nil novi sub sole.
Güneşin altında yeni bir şey yok.

Veni, vidi, vici.
Geldim, gördüm, yendim.

Alea iakta est.
Zarlar atıldı. (Ok yaydan çıktı!)
 
Ars Artis Gracia
Sanat, sanat içindir.

Solvitur Ambulando.
Sorun yürüyerek çözülür

Tertium non datur  Üçüncü bir yol yoktur.

Memento mori.
Ölümü hatırla.

Carpe diem, quam asgari credula postero!
Anı yaşa, yarına olabildiğince az güven!

Dum spiro spero.
Nefes aldığım sürece umuyorum.

Errare Humanum Est.
Hatasız Kul Olmaz.

Ego sum, qui sum!
Ben neysem oyum!

Festina Lente.
Yavaşça acele et.

Iustitia Omnibus.
Herkese Adalet

Medice, cura te ipsum!
Doktor, sen önce kendini iyi et!

Magnum opus!
Şaheser!

Labor omnia vincit.
Emek her şeyin üstesinden gelir.

Sol lucet omnibus.
Güneş herkes için parlar.

Si vis pacem para bellum!
Barış istiyorsan savaşa hazır ol!

Vox populi, vox dei!
Halkın Sesi Tanrı’nın Sesi!

Silent leges, inter arma!
Savaş sırasında kanunlar susar!

Veritas vos liberabit.
Gerçekler seni özgür kılar.

Ne Jupiter quidem omnibus!
Jüpiter bile herkesi memnun edemez!

Vi veri veniversum virus vici!
Gerçeğin gücüyle, yaşarken, evreni fethettim!  

 De facto...
Uygulamada, gerçekte, pratikte...

De Jure...
Yasal olarak, haklı olarak...

O Fortuna!
Ey Talih!

E’i silentio ancor suole, haver perigee a parole...
Ve susmada bile, sözler ve yakarışlar vardır...