31 Ocak 2022

Finli bir yurtsever olan Snelman’ın futbol meraklısı gençlere öğütleri

 

Sizler Finlandiya’nın futbolda elde ettiği başarılarla övünüyorsunuz. ‘Güçlü Ayak’ adlı kulübünüzün komşu ülkelere İsveç, Norveç, Danimarka’ya davet edilmesine veya Macaristan’a giderek maç kazanmasına sevinerek tezahürat yapıyor, gurur duyuyorsunuz.

Ben sizin sevincinizi paylaşmıyorum.

Sevgili ülkemiz Suomi’de adları ‘Güçlü Düşünce’, ‘Süt Üretimi”, ‘En iyi Yumurta” ‘En Kaliteli Tahıl’, ‘Temiz Vicdan,‘Yeni Fikirler”, ‘Mekaniğin Gururu’, ‘Müreffeh Halk’ adlı kulüpler olsaydı bu beni daha çok sevindirirdi.

Ben sizlerin sadece Macarları ayakla topa vurarak yenmekle yetinmemenizi, aynı zamanda Almanları,Fransızları, İngilizleri beyniniz, kalbiniz ve iradenizle bilim,ustalık, ticaret, sanat, hukuk düzeni gibi alanlarda ülke refahının artırılması için halkın verdiği mücadelede yenmenizi istiyorum.

Şu kuralı unutmayın... Oynanan oyun saha dışında sürdürülemez. Genç Finlandiya’ya top peşinde koşturmaktan başka bir şey beceremeyen insanlar lazım değil. Ülkemizin Fin halkının ekonomik, sosyal, düşünsel ve manevi potansiyelini harekete geçirecek ve bu sürece öncülük edecek güçlü şahsiyetlere ihtiyacı var.

Finlandiyalı gençler sizin göreviniz topu daha uzağa ve daha yükseğe atmak değil, ülkenizin gelişmesini ve halkınızın yükselmesini sağlamaktır.

Beyaz Zambaklar Ülkesinde / Grigory Petrov