27 Mart 2019

Tanrı Misafiri - Sadri Alışık

Sanat yaşamı boyunca aile yaşantısından ve karakterinden asla taviz vermemiş bir çınardır...Türk Sineması'nda bir ekol, bir fenomendir...

1994 yılında son filmi olan Yavuz Özkan’ın yönettiği Yengeç Sepeti filminde oynar ve Altın Portakal En İyi Erkek Oyuncu ödülünü alır…

1995 yılının 18 Mart’ında yetmiş yaşında iken ailesine, sevenlerine, canı kadar sevdiği İstanbul’una ve sinemasına veda eder.

Sadri Alışık’ı onca renkliliği ve zenginliği içinde Türk sinemasının yıldızlar skalasında bir yere oturtup, sığdırabilmek mümkün değil. Belki hepsidir o, belki de hiç biri…

Herkesin kendine özgü bir Sadri Alışık’ı olması da bu yüzdendir zaten…


TANRI MİSAFİRİ

DÜN AKŞAM
ESKİ İSTANBUL GİRDİ KOYNUMA
MARTIDAN BULUTTAN HALİÇ’DEN
TESLİM BAYRAĞI SALLIYORDU
BEYAZDAN MAVİDEN MİNAREDE
KARAYAZGILI EYRELTİ OTLARIYLA
BİRAZ DAHA UTANGAÇ
KAÇIK BİR ÇORAPTAN
SULTANAHMET’TE ÜŞÜMÜŞTÜ O
SULTANAHMET’TE ÜŞÜMÜŞTÜ O GÜZELİM GÖZLERİ
TİTRİYOR KORKUYORDU
VE GALİBA SOĞUK SOĞUKTU ELLERİ
NE KADAR RÜZGAR VARSA
YALNIZ VE KİMSESİZ
GÖKSU’NUN ÇAMLICA’NIN GÜNAHLARI BOYNUNA
ATLAR ARABALAR TRAMVAYLARI
FERACE TENHALIKLARINDA BÜTÜN AKRABALIKLAR
DÜN AKŞAM
ESKİ İSTANBUL GİRDİ KOYNUMA
HÜSEYNİ BİR MAKAMDAN ŞEVKİ BEYİ ALIP DA
O NE BİÇİM TELAŞSA
BÜTÜN ÇOCUKLARI YÜKLENMİŞ BİR UÇURTMA KUYRUĞU
BİR BEYAZ AT YELELERİ MİMAR SİNAN MERMERİ
HEM UŞŞAK HEM BAYATİ BİR HALIDA BAĞDAŞ KURMUŞ YERLERDE
TANIDIK BAHÇELERDE SUZİDİLARA GÜLLERİ
HEP ŞAFAK BEKLİYORDUM NE ZAMANDAN BERİ
AKŞAMLARI UNUTMUŞ
NİHAVENT BİR AYAK ALIŞKANLIĞI ELLERİ ARKASINDA
MEHTABA ŞAŞMAKTAYDI BİR DENİZ KIYISINDA
HEY GİDİ KOCA İSTANBUL
HEY GİDİ KOCA İSTANBUL
BİR GİYSİ ÇIKARIRCASINA KENDİ KENDİNDEN KAÇARAK
MAHÇUP ÜRKEK VE KORKAK SARILIVERDİ BOYNUMA
UYUYAKALDIK ÖYLECE AĞLAYARAK

TIK

Sadri Alışık Kültür Merkezi