18 Şubat 2019

Küllerin Şöleni - Giordano Bruno

Tanrı evrensel sonsuzluğun aracılığı ve sayısız dünyaların çoğul sonsuzluğu ile 'dile gelen' Varlığın Birliğidir; Tanrı Birlik-'i ve Varlık'ı güvence altına alır, evrenin birlik halindeki bütünlüğünü sağlar ve sonuç olarak Brono'nun düşünce birliği, onun içindedir.
Bu özgür insanın örnek cesareti, kendi düşüncesine ihanet etmektense, Engizisyon ateşinde yanmayı yeğler; bu nedenle en derin saygıya layıktır. Tıpkı kendini sık sık karşılaştırdığı Actaeon gibi

   Böylece benim kendi düşüncelerim,
   Tanrısal bir avın peşindeyken.
   Bana karşı oldular ve beni
   Korkunç saldırılarıyla öldürdüler.

Halinden Hoşnut Olmayana
Eğer azgın bir diş saldırısıyla etini ısırdımsa,
Kınanacak kimse yine sensin, zavallı kabadayı taslağı.
Senin sopan ve demir çubuğun vız gelir bana.
Daha iyi edersin benimle alay etmekten uzak dursan.
   Sen bana saygısızca davranıyorsun
Ben senin derini sepilerim, aklını başına getiririm;
Seni sonra yere yıkıp, tozları yalatmalıyım,
Artık bundan böyle senin utancın elmasta yazılsın.
   Acı bal çalmak için soyunma;
Ekmeğimi yemeye kalıkışma, kırarım dişlerini,
Tarlama diken tohumu ekme, baldırı çıplak adam.
   Sen ki sadece bir böceksin, dikkat et örümcek ağlarına;
Seni sıçan yavrusu, dolaşma elmalıkta;
Ve sen bir tavuk olarak, sakın tilkiden.
   İncil'e inanç kat,
Çünkü sana söylenmiştir ve yine söyleniyor:
Kim ki bizim tarlalara kötülük eker
Sonunda ceza biçer.