02 Kasım 2018

"Özgürlük sorumluluk demektir. O yüzden çoğu insan ondan korkar." George Bernard Shaw

Eğer yürüdüğün yolda engeller yoksa o yol seni bir yere götürmez.

Hiç düş kırıklığına uğramayanlar, hiç umut beslememiş olanlardır.

Ne korkunçtur, sonsuza dek kendinle baş başa kalma düşüncesi. Sizi seviyorum, ama kendimi sevmiyorum. Değişmek istiyorum; daha iyi olmak istiyorum, yeniden, yeniden başlamak istiyorum; tenimi değiştirmek istiyorum yılanlar gibi. Bıktım artık kendimden. Bir gün değil, günlerce değil, sonsuza dek kendime nasıl katlanırım? Bunu düşünmek bile korkutuyor beni: karamsar, kin dolu, susmuş oturmuşum bu nedenle. Siz hiç düşünür müsünüz bunları?

Bernard Shaw, Pygmalion oyununun galası icin Winston Churchill'e bir davetiye gönderir ve klasik İrlandalı alaycılığı ile şu notu da ekler:

    "Davetiye iki kişiliktir. Bir dostunuzu da getirin eğer varsa"

Churchill bunun üzerine bu yıldızının hiç barışmadığı ama görüşmekten de kendini alıkoyamadığı Bernard Shaw'a şu notu gönderir:

    "Galaya değil ama ikinci oyuna gelirim tabii sahnelenirse"