04 Ocak 2014

Sevgili Yakınlığı - Goethe

Seni hatırlarım sulara günün
 Şavkı vurunca;
Seni hatırlarım, dalgalara ay
 Renkler verince.
Seni görür gözüm uzak yollarda
 Tozlar kalkarken;
Derin gecelerde, dağ yollarında
 Yolcu titrerken.
Seni işitirim, boğuk seslerle
 Su yükselince;
Kırlarda sükûtu dinlerim gece
 Her şey susunca;
Uzakta da olsan, ben yanındayım,
 Sen yanımdasın.
Gün söner,yıldız ışır gökte, ah!
 Burda olsaydın.

🌼


Sevgilinin Yakınlığı
Seni düşünüyorum, güneşin ışıkları denizden aksedince
Seni düşünüyorum, ayın pırıltıları kaynaklara vurunca.
Seni düşünüyorum, uzak bir yol üstünde tozlar havalanırken,
Karanlık bir gecede, dar bir tahta köprüde bir yolcu ürperirken.
Seni düşünüyorum, boğuk uğultularla orada yükselirken dalgalar.
Kulak kesilmek için koruluktayım, sık sık her şeyin sustuğu anlar.
Uzakta olsan bile ben senin yanındayım, sen de yakınımdasın.
Güneş batıyor, biraz sonra beni ışıtacak yıldızlar, ne olurdu burada
Yanımda olsaydın