09 Nisan 2022

Meral Okay


Yaman Okay da insana şefkatle bakardı. Onun ölümünden beri acınızı çalışarak bastırıyorsunuz...
Başka türlüsünü bilmiyorum çünkü. Durduğunda canın daha çok yanar. Yaman'la ilişkimiz çok yoğun, çok hoştu. O da çok bebekti, çok vicdanlıydı. O da şefkatliydi. Çalışmak iyidir, sonuçta vakit dolduruyoruz işte. Hepimiz ölümlü varlıklarız, yarın ne olacağını biliyor muyuz? Yaşadığın anı sadece kendin için değil, başkaları için de iyi hale çevirmeye çalışmalısın. Bizim piyasa tam bir cinnet ortamı. Ancak, vicdanımda beni rahatsız eden hiçbir şeyi yapmam. 'Azıcık aşım, kaygısız başım' hesabı... Zaten hiçbir zaman para peşinde olmadım. Bu da bana özgürlük kazandırıyor. Gerektiğinde 'hop' diye yaşantımı küçültür, standartlarımı aşağıya çekerim. Geri çekilip kendine bakmak zorundasın, tepegöz kameranı sürekli açık tutacaksın...
 Hiç kendinizi şımartmaz mısınız?
Arada kendime yaptığım kıyaklar vardır. Bu, küçük bir seyahat ya da hiçbir şey yapmadan suya bakıp kalmak olabilir. Suya bırakmak isterim kendimi, su sıkıntılarımı alıp götürür. Çok şanslıyım, acılarıma pansuman yapabilen dostlarım var. Sezen (Aksu) kardeşim gibidir. Yılmaz Erdoğan da kıymet verdiğim bir arkadaşım. Dostlarımla iş yapmayı severim, 'İhanete mi uğruyorum?' diye arkama dönüp bakmam. Sezen'le neyi sorgulayabilirim ki? Sezen ve Yılmaz'ın insan kalitelerine güvenirim. Hayat bizleri karşılaştırıyor, öyle bir organizasyona inanıyorum. O yüzden de çok müteşekkirim. İnsanların küçük temiz kalplerine güvenmem lazım.