09 Nisan 2022

Ah'lar Ağacı - Didem Madak

 
İnsan çıtır ekmeği ısırdığında
 Kırıklar dolar kucağına
 İşte orası umudun tarlasıdır.
 Ve orada başaklar ağırlaştığında, 
 sayısız ah dökülürdü toprağa
İç ses, diye söylendim
 Ve ah dedim sonra
 Böyle ah demeyi beli bükük bir ahlat ağacından öğrendim
 Dallarına salıncak kurardı çocuklar,
 Hızlı yaşanan bir hayatın şarkılarıydı salıncaklar.
 Meyveleri tatsızdı
 Eski bir lanetten dolayı
 Herkes dişlerdi acı meyvelerini,
 Ve herkes söverdi ona.
 İsmini yazardı herkes onun bağrına.
 Ah derdi, o ah!
 Bıçağın ucundaydı insanların hafızası
" İnsan unutandır
 ve insan unutulmaya mahkûm olandır."
 Tanrı şöyle derdi o zaman: Ah!
Ne çok dikeni vardı ahlat ağacının Tanrım,
 Ulaşılmazdı,
 Sen sarılmak istesen ona,
 O sana sarılmazdı.
 Ne çok dikenin vardı Tanrım!
 Ne çok isterdim,
 Sana sarılamazdım.
Ve şöyle derdim o zaman: Ah!