14 Ekim 2021

Son ana kadar ölümü konuşmadı

 

'Ölüm aniden gelmişti'

Mehmed Uzun, yaşamını, yazarlık serüvenini ve ölümle mücadelesini Sanat Dergisi'nde yayımlanan "Bir yaşam öyküsü: Ölüm meleğinden kaçmayacağım da, onu beklemeyeceğim de" başlığı altında kaleme aldı.
Kendini "Mecbur bir yazardım ben, mecburiyetten yazan bir yazar" diye tanımlayan Uzun hastalığını da anlatıyordu:
"Yeni durumu olduğu gibi kabul etmekten başka bir yol yoktu, ölüm çok aniden gelmişti ve içimde bir canavar olarak her tarafımı işgal ediyordu. Bu durumda, esas karar vermem gereken bir başka konu da vardı; hızla yanıma sokulan ölüm meleğiyle çekip gidecek miydim yoksa direnecek miydim? Bu kararın öyküsü oldukça uzun, umarım bir gün onu da yazarım, ancak sonunda kararımı verdim; ölüm meleğiyle randevumu ertelemeye çalışarak direnecektim."
Yaşamı boyunca direnmiş, yazarlığa hayata tutunabilmek için başlamış biri olarak mücadeleyi seçtiğini anlatıyordu:
"Kendime ve hep yanımda, başucumda olan eşime (dost ve akrabalara da) ölümle ilgili konuşmayı, düşünmey
sükunetle onunla gidecektim,
mümkünse yüzümde bir tebessümle."

12 Ekim 2007 Sema Aslan