06 Temmuz 2021

Frida Kahlo Seçme Sözler


TIK
TIK
İnsanın kaderinin sahibi ve kaderi dünyadır ve kaderi olmayana kadar onu yok eder.
 
Güneşin susamış olduğu ağaca izin vermeyin
 
Kendi ızdırabınızı yansıtmak, içeriden yutulma riski taşıyor
 
Sana hayatta bir şey verebilirsem, seni gözlerimin üzerinden görme yeteneğini vermek isterim. Sadece o zaman bana ne kadar özel olduğunun farkında mısın?
 
Bana ne kadar özen gösterdiğine dikkat edeceğim, benimle tedavi ederken seninle konuşacağım ve bana ne gösterdiğine inanacağım
 
Günün sonunda, yapabileceğimizi düşündüğümüzden çok daha fazla dayanabiliriz.
 
Hayatın en güçlü sanatı, renkli bir partide yeniden doğmuş bir kelebek olan şifa veren bir tılsım yaratmaktır.
 
Her tik-tak, geçmekte olan, kaçan ve kendini tekrar etmeyen hayatın bir saniyesidir.
 
Kendinize, hayata ve istediğiniz her şeye aşık olun.
 
Her şey güzel olabilir, hatta en korkunç şey
 
Yaptığını bildiğin gibi davranıyorsan, istediğini yapabilirsin.
 
Size mutlak gerçekleri kim verdi? Hiçbir şey mutlak değildir, her şey değişir, her şey hareket eder, her şey devrim olur, her şey uçar ve gider
 
Asla rüyalar ya da kabuslar yapmam. Kendi gerçekliğimi kendim çiziyorum
 
Kendi ilhamım benim. Ben en çok tanıdığım kişiyim. Geliştirmek istediğim kişi benim
 
Umut ağacı, sağlam dur
 
Güzellik ve çirkinlik bir seraptır, çünkü diğerleri içeride görünmeye başlar.
 
Sevemediğin yerde gecikme
 
Kahkahadan daha güzel bir şey yok
 
Ben ayrılmayı dört gözle bekliyorum ve asla geri dönmeyeceğimi umuyorum.
 
Yıldızlarla ve başka yıldızlarla dünyaya gelenler ve buna inanmak istemeseniz bile, yıldızlardan biriyim.
 
En iyinin en iyisine layıksınız, çünkü bu mutsuz dünyada, kendilerine karşı dürüst olan ve bu gerçekten sayılan tek şey bu kadar az insandan biridir.
 
Fiilleri icat edebilir misiniz? Sana bir tane söylemek istiyorum: Seni özlüyorum, bu yüzden kanatlarım seni ölçmek için çok muazzam uzanıyor
 
Gerçeküstücülük, gömlek bulacağınızdan emin olduğunuz bir dolabın içinde bir aslan bulmanın sihirli bir sürprizidir.
 
Bana umut, umut, yaşama arzusu ve beni unutma
 
Yalnız bir çiçek, orada oluşturduğunuz neşeli kelebek vardı; daha sonra polen denilen başka bir daha kokulu çiçeğin adı ve kelebek uçtu
 
Ben çiçek boyayorum ki ölmüyorlar
 
Yarım bir aşk istemiyorum, yırtılmış ve yarıya bölünmüş değilim. Savaştığım ve çok acı çektiğim için, bütün, yoğun, yıkılmaz bir şeyi hakettim.
 
Bu dünyada saçma ve kıpırdanmak bizim geçişimdir, ki bu sadece benim gerçek olduğumu bilmek için kendimi sakinleştiriyor, kendime en yakın şey olmayı başardım.
 
Keşfedilenleri keşfetmeyi ve sevmeyi istemek. Gizli. Her zaman kaybetme acısı ile
 
Bütün resmimde üzüntü tasvir ediliyor, ama bu benim durumum, herhangi bir hoşuma sahip değilim.
 
En kötü yıllardan en güzel gün doğar
 
Seninle konuşmak istemiyorum çünkü ağzından çıkan balıkların öldüğünü ve seninle ne zaman konuştuğumu söylediğimde, biraz daha ölüyorum.
 
Dünya onu fethetmek için doğmuş olanlardan değil, onu fethedebileceğini düşünenlerden değil.
 
Size, asla sahip olamayacağınız her şeyi vermek istiyorum ve o zaman bile, seni sevmenin, merakı bilmezsiniz.
 
Ve içinde (yaşam) çok yoğun, çok fazla ilgi var, sorunun sadece nasıl yaşayacağını bilmesi
 
hayatı yaşayın