06 Nisan 2019

Maya Angelou

Yaşlı  Aşıklara  Selamlar 
Altmış beş yaşında bir bayan arkadaşım, elli iki yaşında bir adamla evlendi. Düğünde durumu onaylamadıklarını gösteren asık suratlar pek çoktu. Bu adam neden onunla evlenmek iste­mişti ki? Kendisinden üç-dört yaş genç daha uygun bayanlar yok muydu? Ve bu kadın neden bu adamla evlenmişti? On yıl içinde osteoporoz belini bükecek ve artirit parmaklarının şeklini boza­cak. Kendine gençken bir eş bulamadıysa, vazgeçmeli, kabullen­meli ve yaşlılığına ve yalnızlığına teslim olmalıydı.

Ben ne düşünüyordum? Şöyle dedim, "Ben aşıkları takdir ediyorum, onlar beni yüreklendiriyor; cesaretleriyle cesaretleni­yor ve tutkularından ilham alıyorum." 

Size aşktan bahsetmeye geldim 
vadilerinden ve tepelerinden 
yarattığı sarsıntı, titreme ve heyecanlardan 
size aşkı sevdiğimi 
ve aşkı sevmeyi sevdiğimi söylemeye geldim 
ve kesinlikle, aşık olmaya cesaret eden 
bütün cesur ve güçlü kalpleri sevdiğimi söylemeye.
Bugün bu aşıklar 
ürkekliğin iplerini koparıp 
tüm dünyaya şunu söylediler, 
"Bakın bize, ailemiz ve dostlarımız 
vücutlarımıza izlerini bırakan yılların hiçbirini 
ve ruhlarımızı karartan bozulmuş eski yeminleri 
inkar etmiyoruz. 
Bu vaat daha genç kalplere bırakılsın 
diyor olabilirsiniz 
Ama aşk bize evliliğin kutsal topraklarına 
cesurca girme cesaretini verdi, 
kendilerini cesurca göstermeleri için 
izin verdiğimiz kırışıklıklar 
ve yılların ağırlığını taşıyan 
kemiklerimizle birlikte. 
Yine de yalnızlığımızla yüzleşme 
ve iyi bir evlilikteki paylaşımı kucaklama 
cesaretini gösteriyoruz. 
Cesaret ve umut ediyoruz. "