08 Ekim 2018

Su Damlası – Pınar Selek

Masallar hep çocuklara mı anlatılır? Zannedeler ki insanlar büyüdükçe, masallara kulak vermez olurlar… Öyle değil. Büyükler de masallara ihtiyaç duyar. Size bir şey söyleyeyim mi? Masalını kaybeden insan, hayallerini de kaybeder… Ben de büyüdüm. Yıllar çok hızlı geçti. Oyunlardan daha bıkmamışken, bir baktım ağır yüklerin altındayım. Hayat çok zor… Ama biliyor musunuz, ben hâlâ masallardan güç alıyorum. Çocukken dinlediğim, sonra okuduğum ve hâlâ kopamadığım masallar sayesinde, dünyam ışıklı benim. Bir dileğim var: Masallar hiç unutulmasın. Masalsız kalmasın dünya… 


Barışın ve özgürlüğün önemi Annesinin hayallerini kardeşine gerçekmiş gibi anlatmamasını istemesinden sonra kanatlı bir peri olmadığını kabullenen kahramanımız hikâyenin sonunda kanatları olmasa da aklını kullanarak birçok canlıya yardım edebileceğine karar veriyor ve kardeşini de kendisi gibi kanatsız bir peri olmaya, insanların mutluluğu için çalışmaya ikna ediyor. Birlikte karıncalara, arılara, çiçeklere, insanlara koşan, koştukça sevgileri büyüyen iki kardeş; Su ve Damla bir araya gelerek bir su damlası oluyor, susuz insanların ağızlarına damlamak için… Denizkızı ile Balıkçı?da, yoksulların yardımcısı, kendi halindeki bir balıkçıyla bir gece denizde karşılaştığı denizkızının sabırla, sevgiyle, emekle şekillenen, masal gibi başlayıp masal gibi süren aşkları konu ediliyor. Çocukların türlü eziyet ettikten sonra bıraktıkları, yolunmuş tüylerinden utanan ve bir daha uçamayacağını düşünerek hayata küsen Küçük Gaga?nın tekrar uçmaya başlamasını anlatan masalın adı da Karganın Sırrı. Günümüzde, iletişim araçlarının çoğu zaman ?bilgi? adı altında tüketime yönelik reklam bombardımanına maruz kalan çocukların saf ve temiz çocuk dünyalarını korumaları kolay değil. Pınar Selek?in aydınlık dünyasından süzülen  
Su Damlası çocuklara hayatın, sevginin, yardımlaşmanın, dostluğun, barışın, özgürlüğün değerini anlatıyor. İlköğretim çağındaki çocuklar, ? masalsız kalmasın dünya? diyenler için.