06 Ocak 2013

Kızıma Mektuplar - Maya Angelou

 
'Bu kitabı kızlarınıza mutlaka okutun.'
Oprah Winfrey

Ben bir çocuk doğurdum, bir oğlan ama binlerce kızım var. İçinizde Siyah, Beyaz, Yahudi, Müslüman, Asyalı, İspanyol, Kızılderili ve Aleutlar var. Kiminiz şişman, kiminiz zayıf ve güzel ya da çirkin, eşcinsel ya da değil, eğitimli ya da okumamışsınız ve ben hepinize sesleniyorum...Maya Angelou

Zamanımızın en sevilen yazarlarından biri olan Maya Angelou'dan ruhunuza işleyecek ve sizi aydınlatacak olağanüstü bir çalışma.

Maya Angelou'nun kızı yoktu, ama gittiği her yerde binlerce kız gördü. Onlara bu hayatın ne kadar anlamlı olduğunu ve iyi yaşamının yolarını göstermek için Kızıma Mektuplar'ı kalem aldı. Başından geçen acı tatlı olayları, nerede ve hangi ortamlarda nasıl yetiştiğini, ilk aşk tecrübesini, dünyaya bakış açısını şiirsel bir dille ifade ediyor.
Bir yandan çok sevdiği dostlarını zamanla kaybederken neler hissettiğini şiirlerle dile getiren Angelou, öte yandan niçin dindar biri olduğunu ve dinin hayatındaki önemini lezzetli bir üslupla anlatıyor.

Maya Angelou'nun diğer eserleri gibi, Kızıma Mektuplar da hem eğlendiriyor hem de öğretiyor. Sürekli okumak isteyeceğiniz, herkese anlatacağınız ve içten yazılmış bu muazzam çalışma hayatınızı değiştirecek.
 
 - - - - - -
 
Sevgili Kızım, Bu mektubu bir düzene sokmak çok uzun zamanımı aldı. Tüm bu zaman boyunca, öğrendiklerimi ve bunları hangi koşullar altında öğrendiğimi sana anlatmak istediğimi hep biliyordum. 

Uzun bir yaşamım oldu ve hayatın onun tadını çıkaranları sevdiğine inandığım için, pek çok şeyi denedim, bazen titreyerek ama yine de cesaretle. Burada sadece faydalı bulduğum olaylara ve derslere yer verdim. Çözümleri nasıl kullandığımı sana anlatmadım, çünkü sen zeki, yaratıcı ve beceriklisin; onları uygun gördüğün şekilde kullanacağını biliyorum. 

Bu kitapta büyümeye dair hikayeler, beklenmedik olaylar, birkaç şiir, seni güldürecek birkaç eğlenceli ve birkaç da düşündürücü hikaye bulacaksın. 

Hayatımda bana karşı iyi niyetli, bana değerli dersler öğreten insanlar olduğu gibi dünyamın toz pembe olmadığını bildiren kötü niyetli insanlar da oldu.

 Şimdiye kadar pek çok hata yaptım ve şüphesiz ölmeden önce birçok hata daha yapacağım. Acıyı gördüğümde, beceriksizliğimin öfkeye yol açtığını anladığımda, sorumluluğumu kabul edip önce kendimi affetmeyi, sonra da düşüncesizliğimin zarar verdiği herkesten özür dilemeyi öğrendim. Geçmişi yaşanmamış kılamayacağıma göre ve pişmanlıktan başka elimde Tanrı'ya sunabileceğim bir şey olmadığı için içten özürlerimin kabul edilmiş olmasını umuyorum. 

Başına gelen bütün olayları kontrol edemeyebilirsin, ancak bunların senden bir şeyler almasına engel olmayı seçebilirsin. Birinin bulutundaki gökkuşağı olmaya çalış. Şikayet etme. Hoşlanmadığın şeyleri değiştirmek için her türlü çabayı göster. Eğer bir değişiklik yapamıyorsan, düşünce şeklini değiştir. Yeni bir çözüm bulabilirsin. 

Asla sızlanma. Sızlanmak, bir zalime etrafta bir kurban olduğunu haber verir. 

Ölmeden önce insanlık adına muhteşem bir şey yapmak için elinden geleni yap. 

Ben bir çocuk doğurdum, bir oğlan ama binlerce kızım var. İçinizde Siyah, Beyaz, Yahudi, Müslüman, Asyalı, İspanyol, Kızılderili ve Aleutlar var. Kiminiz şişman, kiminiz zayıf ve güzel ya da çirkin, eşcinsel ya da değil, eğitimli ya da okumamışsınız ve ben hepinize sesleniyorum. İşte size sunduklarım.
Ayakta Kalmak  
Düş kırıklığımın estirdiği rüzgar düşler evimi yerle bir ettiğinde ve öfke, bir ahtapot gibi, kollarıyla doladığında ruhumun etrafını şöyle bir dururum. Her ne yapıyorsam bırakır ve beni iyileştirebilecek bir şey bulma ya çalışırım. çok istediği oyuncağa bakan bir çocuğun yüzünü her çocuğun yüzünü bulurum anılarımda yüzünde tatlı bir şaşkınlık bir çocuğun yüzü gözlerinde umut dolu beklentilerle. 

Fark ettiğim diğer şey baktığım yüzün gençliği ve masumiyeti olur, hüzün ve ümitsizlikten uzaklaşır, umutla dolu keyifli bir havaya bürünürüm. 

Gerçek aşkı her arayışım beni cehennemin kapısına götürür orada bekler beni Şeytan kollarını açmış, kadın arkadaşların gülüşlerini duyarım yolunu arayan esintinin getirdi ği sesleri rüzgar çanı gibi çınlar mutlu erkeklerin gürültülü kahkahalarını hatırlarım bacaklarım, tereddütsüz ve bilerek geçerek tehditkar ve açık kapılardan kalp kırıklığı nın şerrinden uzak bir yerlere giderim. 

Ben binalar yaparım Bazen sağlam, ama daha çok üzerine bina dikeceğim zemini araştırmadan yapmışımdır binalarımı güzel bir ev yaptım ve içinde bir yıl yaşadım Sonra gelgitlerle kaymaya başladı çünkü temelini kaygan kuma atmıştım 

Bir başka zaman, bir köşk yaptım pencereleri ayna gibi parla yan ve duvarlarına zengin goblenler asılı olan ama yeryüzü sallanınca hafif bir sal lantıyla ve duvarlar çöküverince, yerler açıldı ve köşküm parçalandı ayaklarımın altında 

Bu duygusal sallantı ve binanın dayanıksızlığı ölmekte olan bir aşkı yansıtı yor sanki. 

Dostlardaki samimi muhabbet ve ailenin çocuklara duyduğu sevgi , incinen hisleri ve yaralı ruhu onaracaktır kesinlikle, ama aşkın romantizmiyle işim bitti artık. Ta ki ... 

TAMAMI  

VORK TIMES BESTSELLER U KİTABI KIZLARINIZA MUTLAKA