23 Haziran 2023

Jonas Salk "Umut, hayallerde, hayal gücünde ve hayalleri gerçeğe dönüştürmeye cesaret edenlerin cesaretindedir."

   I feel that the greatest reward for success is the opportunity to do more...Jonas Salk

" Başarı için en büyük ödülün daha fazlasını yapma fırsatı olduğunu düşünüyorum."

   Salk died at age 80 on June 23, 1995. A memorial at the Institute with a statement from Salk captures his vision: "Hope lies in dreams, in imagination and in the courage of those who dare to make dreams into reality."

 Salk, 23 Haziran 1995'te  80 yaşında öldü. Enstitü'deki bir anıtta Salk'ın yaptığı açıklama onun vizyonunu yansıtıyor: Umut, hayallerde, hayal gücünde ve hayalleri gerçeğe dönüştürmeye cesaret edenlerin cesaretindedir.

 Umut rüyalarda, hayal gücünde ve hayalleri gerçeğe dönüştürmeye cesaret edenlerin cesaretindedir.

 

     

  • Mozart niye müzik besteledi?
    • Kendisine sorulan, “Neden doktorluk yapmak yerine medikal araştırmalar yapmayı seçtiniz?” sorusu üzerine söyledikleri.
  • Yalnızca şansla hiçbir şey başarılamaz. Bilgi ve deneyim birikimi gerekir.
  • En büyük sorumluluğumuz çocuklarımıza iyi büyükler olmak.
  • Düşlerim var, kabuslarım da. Kabuslarımın üstesinden düşlerimle geldim.
  • İşler yeterince kötüye gittiğinde istikameti düzeltecek bir şey olur.
  • Richard Heffner: Diyorsunuz ki, "Kendimizi ve geleceğimizi yaratabiliriz."
    Salk: —kendimizi biçimlendirerek, hücrelerimizi değil. — önemli olan nokta bu… Hücrelerimizi biçimlendiriyoruz ama kendimizi değiştirmiyoruz.
  • Bir çocukken bilimle ilgili değildim. Sadece insanlarla, doğanın insan yönüyle ilgiliydim, dilerseniz, bununla ilgilenmeye devam ederim. Beni motive eden şey bu.
  • Girmekte olduğumuzu düşündüğüm bir safha ile ilgileniyorum. Ben buna "teleolojikal evrim" diyorum, bir amacı olan evrim.

Hakkında söylenenler

  • Kendi çocuklarında denemeyi göze alıncaya dek bu aşıyı başka ailelerin çocuklarına öneremeyeceğini hissetti. — Darrell Salk (oğlu)