21 Mart 2022

Aşık Veysel Şatıroğlu" biz yedik, içtik amma saz acından ölüyo."

Ben gidersem sazım sen kal dünyada
Gizli sırlarımı aşıkar etme
Lal olsun dillerin söyleme yada
Garip bülbül gibi ah ü zar etme
 
Gizli dertlerimi sana anlattım
Çalıştım sesimi sesine kattım
Bebe gibi kollarımda yaylattım
Hayali hatır et beni unutma

Aşık Veysel, Dostlar Beni Hatırlasın(Bütün Şiirleri) 

 

"Kırlangıç uşağı' diye seyyar doktorlar vardı. Buraya geldiler. Onlar göz açarlardı. Göz doktorlarıydılar. Babam rahmetli gösterdi, baktılar:

-Sağ gözü ışık görüyor. Üstünde perde var. O perdeyi alırsak gözü açılır. Akdağmadeni'ne getir de orada tedavi edelim, dediler.

Onlar gittiler. Aradan birkaç gün geçti. Bende bir sevinç başladı ki sormayın. Fakat fakirlik var. Babam para bulacak da götürecek açtıracak...

O arada, öküzün önünden saman irisini, tozunu, toprağını temizlemek için ahıra girdik. Öküz bağlıydı. Hayvan kafasını böylesine sallayınca, boynuzunu tam gözümün üstüne vurdu. Sağ gözümü de akıttı gitti. O ışık da kayboldu. Kaldı o iş de."

diyor.

  Aşık Veysel, Dostlar Beni Hatırlasın, İş Bankası Yayınları, 1970 (Bu konuda Aşık Veysel, 16 Aralık 1969 tarihli Milliyet Gazatesinde Arda Uskan'a: