23 Nisan 2020

Eduardo Galeano - Ve Günler Yürümeye Başladı


Şöhret Tam Bir Masal...Bugün (23 Nisan) Dünya Kitap Günü ve edebiyat tarihinin sonu gelmez bir paradoks olduğunu hatırlatmakta yarar var.

İncil’in en popüler bölümü hangisidir? Âdem ve Havva’nın elmayı ısırmaları. Bu İncil’de yer almaz.

Eflatun en meşhur cümlesini asla yazmamıştı: Savaşın nasıl bittiğini sadece ölüler gördüler.

La Manchalı Don Kişot bunu asla söylemedi:Köpekler havlıyor, Sancho, atlara eyer vurmanın zamanıdır.

En bilinen cümlesi Voltaire tarafından ne yazıldı ne de söylendi: Söylediğin şeyle hemfikir değilim, ama bunu söyleme hakkın için canımı veririm.

Georg Friedrich Hegel bunu hiçbir zaman yazmadı: Gri olan kuramdır, hayat ağacıysa yeşil.

Sherlock Holmes asla öyle demedi: Basit düşün, sevgili Watson.

Hiçbir kitabında ya da kitapçığında, Lenin şöyle yazmadı: Amaç araçları doğrular.

Bertolt Brecht en beğenilen şiirinin yazarı değildi: Önce komünistleri götürdüler / hiç sesimi çıkarmadım / çünkü ben komünist değildim...

Jorge Luis Borges dilden dile en çok dolaşan şiirinin yazan değildi: Eğer hayatımı yeni baştan
yaşayabilseydim / daha çok hata yapmaya çalışırdım...

Eduardo Galeano -  Ve Günler Yürümeye Başladı