26 Mart 2020

Hallac-ı Mansur " Cehennem acı çektiğimiz yer değil Acı çektiğimizi kimsenin bilmediği yerdir."





Zaman ve mekan üstü bir hakikat felsefesi: “Enel Hak...”
Mevlana’dan Yunus Emre’ye, Spinoza’dan Kant’a, Nietzsche’den Ficht’e kadar dünyaca ünlü büyük düşünürlerin felsefi akımlarına ilham kaynağı olmuş büyük İslam düşünürü Hallac-ı Mansur’un “Ene-l Hak” felsefesi üzerinden tarif ettiği varlık, benlik, hiçlik ve yok oluş kavramları, yüzlerce yıldır bilim, sanat, inanç ve felsefe dünyasına ışık tutmaya devam ediyor.
(Tanıtım Bülteninden)





Kalp gözüyle gördum Rabbimi sordum:
Kimsin Sen?
Cevap Verdi: Ben, Senim!
Dahil olmamışsın hiç "nerede" sözüne,
Hiç ilgin olmamış "nerede" ile senin,
Şüpheler, vesveseler doğrudan nasiplenmemiş,
Bu yüzden bilemezler zatın nerededir Ey Efendi!
Sen, bütün "nerede"leri / her yeri kuşatmışsın,
Sen neredesin? "Neredesiz" kadar uzakta.
"Yok oluş" benimle birlikte yok oldu.
Yok oldum da böylece ulaştım sana!

"Tavasin"