18 Mart 2020

18 Mart Çanakkale Zaferi Ve Şehitleri Anma Günü'nün 105.Yıldönümünde başta M.Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bütün şehitlerimizi rahmetle, şükranla ve minnetle anıyorum.


 "Bir ordunun kıymeti zabitan ve kumanda heyetinin kıymeti ile ölçülür."    Mustafa Kemal Atatürk

 “Çanakkale Zaferi,  Türk askerinin ruh kudretini gösteren şayanı hayret ve tebrik bir misaldir.  Emin olmalısınız ki, Çanakkale Muharebeleri’ni kazandıran bu yüksek ruhtur.”     M. Kemal Atatürk



Çanakkale muharebeleri sırasında verdiği bir emrin son sözleri:Benimle beraber burada muharebe eden bütün askerler kesin olarak bilmelidir ki üzerimizde bulunan vatan ve namus vazifesini tamamen yerine getirmek için bir adım geri gitmek yoktur! Uyku ve istirahat aramanın, bu istirahatten yalnız bizim değil,  bütün  milletimizin  ebediyen  mahrum  kalmasına  sebebiyet  verebileceğini cümlenize hatırlatırım. Bütün arkadaşlarımın benimle aynı düşüncede olduklarına ve düşmanı tamamen denize dökmedikçe yorgunluk işaretleri göstermeyeceklerine şüphe yoktur!

1918 (Ruşen Eşref Ünaydın, Anafartalar Kuman-danı Mustafa Kemal ile Mülâkat, 1930, s. 47)


Çanakkale muharebeleri sırasında komutanlara verdiği emre ilâve ettiği bir söz:-Size ben taarruz emretmiyorum, ölmeyi  emrediyorum! Biz ölünceye  kadar geçecek zaman esnasında yerimizi başka kuvvetler ve komutanlar alabilir.

1918 (Ruşen Eşref Ünaydın, Anafartalar Kuman-danı Mustafa Kemal ile Mülâkat, 1930, s. 3)