20 Ocak 2019

Edgar Allan Poe - Karanlıktır İnsanın Ruhu

 
Karanlıktır İnsanın Ruhu,

Edgar Allan Poe'nun eserlerinden özenle derlenmiş bir seçkidir.

“Yalnızlığımı kendi haline bırakın.”

“Aptallık, yanlış anlama yeteneğidir.”

“İnananlar mutludur.

Şüphe edenler ise bilgili.”

(Tanıtım Bülteninden)


-Şiir, kelimelerdeki güzelliğin ahenkle yaratılmasıdır.

-Hakikat daha çizmelerini giyerken, yalan dünyayı dolaşır.

-İnsanlığın mükemmel olabileceğine inanmıyorum. Bence insanoğlunun sarf ettiği çabaların 'insanlık' üzerinde kayda değer bir etkisi olmayacak. İnsanoğlu şimdilerde 6.000 yıl öncesine nazaran -daha mutlu ya da daha zeki değil- yalnızca daha üretken.

Gelecekte yaşanacak olayların kendilerinden ziyade, sebep olacakları sonuçlardan ödüm kopuyor.

-Edebiyat, mesleklerin en asilidir. Esasen, bir adama uygun tek iştir neredeyse.

-Eğer henüz bir şiir ruhunuzu paramparça etmediyse; henüz şiir sanatıyla karşılaşmamışsınız demektir.

-Hayattaki en harika şeyler sizi terletenlerdir.

-Bugüne dek yaşamış hiçbir insanoğlu, geleceğe dair ne senden ne de benden daha fazla şey bilmemiştir.

-Mazi, ayakkabımın içinde kalan bir çakıl taşıdır.

-Bilge bir adam bir kelime işittiğinde iki şey anlar.

-Dünya, üzerinde sakinlikten ziyade şiddetli fırtınalarla karşılaştığımız devasa bir okyanustur.
 
-Sanat terimini kısaca tanımlamam istenseydi, “Duyuların doğadan ruh perdesi aracılığıyla algıladıklarının yeniden üretilmesidir,” derdim.
 
-Kendi zihnimin derinliklerine öyle bir daldım ki sonunda aklımı kaçırdım.

-En korkunç canavarlar, ruhlarımızda gizlenenlerdir.
 
-Ben bir yazarım hâliyle aklım başımda değil.
 
 -Müzik, hoş bir fikirle birleştiğinde şiir olur; ortada fikir yoksa yalnızca nağme olur; ahenkten yoksun fikir ise, netliğinden dolayı, düz yazı olur.
 
 -Düşüncelerimin doğasından asla memnun olmayacağım.

-Delilikten mustarip değilim, her anın tadını çıkarıyorum.

 -Ne kadar çok kitap, etkileyici başlangıçlardan yoksun oldukları için acı çekiyor!

 -Bana kalırsa, şairlikle budalalık arasında sadece bir adım var.

 -Ve böylece toy ve divane olan ben, melankoliye âşık oldum.