15 Ağustos 2014

Behçet Necatigil şiirleri


Sen, Ben, O
Her ben, dolaylı şekilde bir seni anlatış, bir senden yakınıştır. 
Çünkü benim yerim senle onun arasındadır. 
Ve o değildir bana yakın olan, sensin. 
Ben ben olsam dilbilgisi kitaplarındaki tekil şahıs zamirlerini şu sıraya göre düzenlerdim. 
Sen, ben, o! 
Başta sen gelir, çünkü ben diye bir şey yok sen olmadıkça. 
Her ben, ben'liğini sen'le anlar.

Arada
Her şey araya giriyor, aradan çıkıyor
Arada çocuklar doğuyor, büyüyor, yürüyor
Arada evler, evlenmeler, ölümler duruyor
Arada yaz kış bahar, dünya dönüyor

Biz unuturuz başka!
Ölümler arada, hatırlatır
Dünyanın malını toplasak da
Bu dünyanın sonu vardır

Ölümler varsa arada, anılar da var
Sevdiğin miydi, geceleri
Gelir uykulara canlı.Nemli sabahlara taze
Açılmış çiçekler kadar.

Zorluklar varsa arada,
İnsansın!
Engellere harcanmayan güçler ne güne
Dayat ki, yaşadığını anlayasın!