05 Temmuz 2014

Can Yücel Şiirleri

  BEREKET VERSİN
Yaşama bir gitardır 

Tellerine vurdukça yediveren
Güneş nasıl doğarsa
Ve yeşil ne kadar solaksa
Saksofon ne kadar benziyorsa asma kabaklarına
Bir sebzevat kokusu sarıyor ortalığı
Sanki sırık tomatları biz kızardık diyorlar 
Santana çaldıkça
Kurbağalar ötüyor tosbağalar yürüyor 
Beni bir bostana gömün
Gübre olmak istiyorum

 BU RÜZGARA BİR RÜZGAR DA BENDEN
Rüzgar bağlama çalıyor yapraklarla

Arif Sağ belmiş sanki cemevimize
Arkamdan itme lan poyraz
Ben de Güler'e sarılır 
Salkım söğütlere tutunurum

Sallan yuvarlan sallan
Atarım kendimi yatağa
Rüyalarım ki bir hayalet teknedir 
Uykularım ki nöbette uyuyan bir er 
Şiir mavzerine dayamış başını
Sallan yuvarlan sallan
Ensemden esen esen yelle
Üç direkli bir fırkateyn gemimiz
Uğur ola caponyadır yolumuz
Ertuğrul süvarisiyim gayri ben
Dedem Ali bey
Kayalara çarpıyoruz caponya açıklarında
Bağırıyorum emirberi 
Memed'e
Atla sen ben gemimle batacağım.
Emirber Memet ki yine benim
Atlıyorum denize o tayfunda
Kayalara çarparak göğsümü
KurtuluyorumBen ki o emirber 
Memedİstanbula varıp
Beyazıt meydanında ilk gün
Bir kan davasından ilk gün
Bir kan davasından yanlış yere
Vurulup ölüyorum
Sallan yuvarlan sallan  
Ensemden esen esen yelle
Bu rüzgara bir rüzgar da benden 
boğulsam da yıkılmıyorum bu kaleden beden.

 BUNAYDIN
Bir limon kalmış güneşten
Bi de dal uçlarında buhur 
Bulutlar ki kar 
Bulutlar yağıyor 
Dizdüşümlerime…
Bir tahta boştasın loş
Sarmanlar gidip geliyor 
Silüsler beyazdan da yılan
Sen bu tipiden çıkmıyacan…
Bir limon kalsa da güneşten
Bi de ölümcül umut
Sen bu umuttan iflah
olmaya
can…

 ÇALINDI
Kapı çalındı
Açmaya davranayım derken
Uyandım ki
Çamların altında yatmıyor muymuşum
Sırtüstü,Hücum etti gözlerime
Göğün mavisiHoş
Böyle deKapıyı açtım sayılır 
Diğ mi Aynı kapıya çıkmasa bile

 DÖGÜSELİM BARIS İCİN
Soğuk harp bitti
Sıcak savaşlar başladı
Memleketim de bir iç savaş halinde
Memleketim bir içkanamada
Mezralar yanıyor 
Köyler yanıyor İçim yanıyor 
Çocuklar ağlıyor 
Analar ağlıyor Anamız ağlıyor 
İçerde onbin aç
Dışarda yüzbinlerce çıplak 
Barış için döğüşelim
Döğüşelim barış için

 HAYIR
Dinlensin diyedir gözlerimiz
Bu önümüzde açılıp giden manzara;
Bu dünya, yoruldu mu kuşlar konsun diyedir,
Ve tanrılar boşluktan bıkınca.
Ellerimize malum olur nedense
Suların rengi balıklarıyla, çiçekleriyle,
Düşünmenin huzuru ayan olur;
Soğuğun sessizliği hakeza.
Yuvarlanan yıldızlar içinde saçlarımız,
Boylarımız bü'yü'r usul usul;
Duyulmasın diye gürültüler uykularda
Yağmurlar yağar geceleri.

 KÖRKÜTÜK
Denize karşı yakılan ateş
Kurumuş meşe dallarından
Öğlen sıcağını anımsatıyor denize,
Duman olmuş ikircikli bir ikilem
Yavaşına yavaşına giriyor geceye
Kayaları gemileri ve körkütükleriyle
Uyudu uyuyacak…

KUCUK KIZIM SU'YA
Bir derin uykudaydım ölümün içinden
Açtım ki gözlerimi
Bir suyun gölgesi gibi
Kendisi adeta bir suyun
Ayakucunda sen oturuyorsun
Şiir getirenlerin çok olsun çocuğum

KÜFÜR
Yazılmış şiirin üstüne koyduğun somun.
Sözcükler ekmeğin lokmaları gibi.
Ben size lokmalardan kurulmuş bir şiir veriyorum.
Yiyin,bana şükredin,küfredin!

 PARÇA PARÇA - 1
Yaşamak istiyorum
Yaşamayı bu soğumuş cehennemde
Ölü bir dost gibi içim titreyerek düşünmek değil sade,
Yaşamayı yaşamak istiyorum

PARCA PARCA - 2
Bu küfür küfür değil, küflü rüzgar,
Bu silsilesini s..ktiğimin koridorlarına
Demirli dosyalar gibi sıralanmış kapılardan
Ayaklarımın dibine kadar sokularak 
Ve sezdirmeden üflüye üfüre
Parmaklarımın uçlarını kemiren
Bu kılları ağarmış fare 
Ne bilir, ne anlar ki çocuklardan haber vere!
Hem verse de ne umurum!
Ben ki müebbet muhabbete mahkûmum,
Çocuklardan haber değil,
Çocukları güneş kokan enselerinden 
koklaya koklaya öpüp ısırmak istiyorum

 UKTE
Dünyamın güzeli martılar 
Sizden nasıl da yok yere korkmuşum
Kaşık Ada’nın orda!
Dalın üstüme dalın
Vurun beni, urun
Denizanası kokan gagalarınızla!
Ah sizden ben nasıl da yok yere korkmuşum!
Bilmiyordum ki çünkü
Ben hem balığım hem kuşum
Ben ama hala anlayamıyorum ki
Bunca zaman niye sizden ayrı oturmuşum

 ÜÇ NAL LOKANTASINDAN
Bu cehennemi sıcaktan kurtulmak için
Sırtımı, omuzlarımı yüzen 
Ne bir esinti bekliyorum yaprakları uçarısıya, 
Ne de bir yaz yağmuru bardaktan boşanırcasına
İhtiyacım benim başka bir sıcak 
Teninin sıcaklığı senin
Yelelerimden sağrıma inen ter damlalarıyla
Koşturacak beni menzilinden menziline
Dört ayak, üç nal
Güle Güle Seslerin Sessizliği…

 YORGUNLUK
Kuşlar vardır, cana benzer havalarda
Soguksa kar, baharsa yaprak 
Bir başına büyür toprakta ömrümüz,
Güneşle yeşil elleriyle çıplak.
Uslu ayaklarla başlamış yolculuk,
Yürünmez öyle, bazen durulur,
Ve iner erenler katına yorgunluk 
Kapanır sükun üzre kitaplar. 
Nefeslerle sürüp giden yaşamamız
Bir su kenarına gelir durur 
Ekmekten, şaraptan öte nimetler vardır 
Yürünmez öyle hep, bazen susulur