17 Ocak 2013

Her İki Adımda Bir Uygunsuzluğunu (Yalnızlığını) Algılayan Birisine Gazel - Turgut Uyar

 
İlkin tarlaların ve otlakların ve suvatların
Ah benim güzel cahilliğim
Bitmeyeceğini sanırdım karanlık olmadıkça
Yaralı kalbim gürbüzdü sevişkendi
Bir şehir
 akşamında karanlık olmadıkça
Irmak boylarında gider gelirdim gider gelirdim
Elimde ceset çekmeye yarayan bir uzun kanca
Ne tarihsel badanaya ne pantolonlu aşka
Ah benim güzel şaşkınlığım
Irmak boylarında gider gelirdim gider gelirdim
Rahatlamazdım bir türlü ceset bulmadıkça
Ben size hep söyledim bu benim aşkım
Saate karşı alkol suya karşı tabanca
 Benim suyum bir ateş çalışkanlığıdır
 Kurutulmuş etlerim ve torbalarım hazır
 Ama. Ben gene bir kürdanın diş etlerine batmasıyım
 Bir çürük azı dişinin kenarında
Yaralı kalbim gürbüzdü sevişkendi
Bir şehir hırgüründe karanlık olmadıkça
 Ben neyim varsa taşırım neyim varsa taşırım
 Bir marangoz gibi kulağımın arkasında
 Ah benim güzel cahilliğim
 Ağaçlar enikonu bir silah olmadıkça
Belki bir kuruntudur yaralayan kalbimi
Her insan bir uyumsuzluktur ölü olmadıkça


Turgut Uyar, Her Pazartesi (62–67 Notları), 1968