24 Eylül 2012

Edip Cansever Seçme Sözler

 
- Bazen arkana bile bakmadan gitmek istersin. 
Öyle her şeyi bırakmana falan da gerek yok. 
Anıları bırakabilsen yeter.
                                                                                                                    
- Bu yüreğe bu kadar acı fazla dersin bazen kendine ama hata bizde. 
Küçücük bir yürekle kocaman sevmek ne haddimize.

- Ve mutluluk bir kibrit çöpü. 
Artık ne kadar yanarsa...

- Yani yaşıyor olmak.. 
Yaşamakla bağdaşmaz bazen.

- Otursak bir akşam üzeri
 Sen bana hiç bilmediğim bir hikaye anlatsan.
 Bildiğim bir hikaye de anlatsan ben bilmezden gelirim, söz !…

 - Bir papatya ne kadar uzağı görebilirse
 O kadar yakın kalplerimiz birbirine…

- Bazen diyorum ki onu kafama takmamalıyım. 
Sonra da diyorum ki; önce kalbimden atmalıyım.

- Ama o geçerken ne yalan söyleyeyim; şuramda bir ağrı duydum.

- Ah bu nisan yağmurları, 
Hüznünü kaybetmiş çocuklar gibi şaşkın.

- Bu aralar ellerim hep üşür benim. Doktor kansızlık der, ben sensizlik derim.

- Gökyüzü gibi çocukluk, hiçbir yere gitmiyor.

- Sanki hiç bir şey uyaramaz içimdeki sessizliği, ne söz ne kelime, ne hiçbir şey.

- Hiç gitmeyecekmiş gibi sevenler,
  Hiç sevmemiş gibi gittiler.


- Öyle bir çık ki karşıma her baktığımda ilk defa görüyormuşum gibi, az kalsın ölüyormuşum gibi hissedeyim seni.

- Biliyorsunuz ya bir ağrısı vardır gitmenin
Nereye, ama nereye olursa gitmenin
Hüzünle karışık bir ağrısı.

- Hava soğudu,
Kasımın son günleri
Kar yağacak;
Bembeyaz olacak unutulmuşluğum...

- Kısaca söyleyeyim; anlamak yordu beni.

- Adam masaya
Aklında olup bitenleri koydu
Ne yapmak istiyordu hayatta
İşte onu koydu

Kimi seviyordu kimi sevmiyordu.

- İnsanın insandan aldığı bütün yaraların merhemi insandadır diyorum sana.

- Bana kalbimdesin deme! Bilirsin, kalabalık yerleri sevmem.