20 Haziran 2017 Salı

Gökyüzünün yolları barışın, kardeşliğin yolları olmalı.


Alçakgönüllülükle bağırmayacaksan, gülerek, sevgiyle bağırmayacaksan hiç bağırma özgürlük diye. Bildiğimiz dünya tükendiğinde, çiftçiler, zanaatkârlar öldüğünde, üretim ve tüketim artık durdurulamaz bir hal aldığında tarihimiz sona erecektir. Gökyüzünün yolları barışın, kardeşliğin yolları olmalı. Devrimde bir tek savaşa yer var. O da dünyanın o eski kanlı yollarını tarihe gömmek için ruhumuzda vereceğimiz savaş...Pier Paolo Pasolini - Öfke(1963)

Umutla beklenti arasında büyük fark var. İlk başta süreyle ilgili olduğunu düşünmüştüm, umudun daha uzaktaki bir şeyi beklemek olduğunu. Yanılmışım. Beklenti bedene ait, umutsa ruha. Fark bu. İkisi birbiriyle temas ediyor, birbirini tetikliyor ya da yatıştırıyor ama her birinin hayali farklı. Bir şey daha öğrendim. Bir vücudun beklentisi bir umut kadar uzun sürebilir. Seninkini bekleyen benim vücudumun mesela...John Berger

Düşünceler baskı altına alınarak yok edilemez. Onlar ancak dikkate alınmayarak yok edilebilir. Düşünmeyi redderek, değişmeyi redderek…Değişme özgürlüktür, değişme yaşamdır...Ursula K.Le Guin

Kısa bir andı
Birlikte kaldığımız
Beş-on dakika ancak
Ve inandık ki sevdamız
Bin yıl ömürlü olacak...Otomo no Yakamochi

İyi bilirim, herkesin çocukluğunda bir bahçesi vardı,
Özel ya da genel, ya da komşunun.
İyi bilirim gerçek sahibi oyunlarımızdı, bahçenin,
Ve hüzündür bugün...Fernando Pessoa

Yetişkin hayat, zamanın kayıtsız sabahında, uzun süre önce sona ermiş bir çocukluk rüyasının üzerine, ağır ağır ve huzursuzca gerinmekten başka bir şey değildir...Philippe Forest
Belki de doğanın insana, kendisinin dışına çıkıp; Başka bir nesneye yönelme olanağını tanıdığı en yüce etkinliktir sevgi. O bana doğru gelmez, ben ona doğru çekilirim. Sevgi sevilen şeye doğru bir çekilmedir...José Ortega y Gasset