7 Şubat 2013 Perşembe

Yenilmez - William Ernest Henley

 
Beni saran geceden başka,
Mezar kadar kara baştan başa.
Hangi Tanrılar bahşetmişse bana,
Şükrederim yenilmez ruhum için onlara!

Koşulların öldürücü pençesinde bile
Ne korktum, ne de ağladım kimselere!
Kaderin sopasıyla kanasa da başım,
Yine de boyun eğmedim!

Öfke ve gözyaşı dolu bu yerin ötesinde
Görünmez gölgelerin dehşetinden başka bir şey.
Ve beni bulur o senelerin tehdidi,
Bulacaktır da korkusuz bir halde beni.

Kapı ne kadar dar olsa da
Cezalarım ne kadar ağır olsa da,
KADERİMİN EFENDİSİ DE BENİM, RUHUMUN KAPTANI DA!

NELSON MANDELA'NIN 27 YIL HAPİS HAYATI BOYUNCA GÜÇ ALDIĞI ŞİİR...Mandela'ya 27 yıllık hapis hayatı boyunca güç veren şiirin orjinalini Morgan Freeman'ın ağzından dinleyebilirisiniz. Nelson Mandela'nın hayatından anlamlı bir bölümü anlatan filmin adı da bu şiirin adından alınmış: "Invictus" / "Yenilmez"