Kültür Sanat Edebiyat

Kültür Sanat Edebiyat
KÜLTÜR okumak, anlamak, görebilmek, görebildiğinden anlam çıkarmak, ders almak, düşünmek ve zekayı geliştirmektir. SANAT güzelliğin ifadesidir. Bu ifade söz ile olursa şiir, nağme ile olursa musiki, nakş ile olursa ressamlık, oyma ile olursa heykeltıraşlık, bina ile olursa mimarlık olur. EDEBİYAT Söz ve manayı, yani insan dimağında yer eden her türlü bilgileri ve insan karakterinin en büyük duygularını, bunları dinleyenleri veya okuyanları çok alakalı kılacak surette söylemek ve yazmak sanatı. Bugün içindir ki edebiyat, ister nesir halinde olsun, ister nazım şeklinde olsun, tıpkı resim gibi, heykeltıraşlık gibi, bilhassa mûsıkî gibi, güzel sanatlardan sayıla gelmektedir.

7 Şubat 2017 Salı

İnsana en çok şiir yakışıyor sonra yeryüzüne yağmur, gökyüzüne mavi…

Maviye 
maviye çalar gözlerin
Yangın mavisine
Rüzgarda asi
Körsem
Senden gayrısına yoksam
Bozuksam
Can benim düş benim
Ellere nesi
Hadi gel
Ay karanlık...Ahmed Arif
Mavi,maviydi gökyüzü
   Bulutlar beyaz,beyazdı
   Boşluğu ve üzüntüsü
   İçinde ne garip yazdı...Ahmet Hamdi Tanpınar
Sizde fazla mavi var mı,
fazla bir gökyüzü,
 fazla bir cumartesi,
 fazla bir gülüş,
sizde fazla bir hayat var mı...Haydar Ergülen
Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur başıma kadar güneş;
Gün olur, deli gibi...Orhan Veli

Bir perde iniyor, mavisine hayran olduğum denizlerin üstüne.
Bir damla düşüyor, özlem yüklü buluttan.
Bir ılık meltem esiyor bilinmezden, ve damla denizle buluşuyor.
Bir el açılıyor göğe doğru…
Bir kuş uyuyor içinde…
Ve ben, mavinin en derininde,
İçimden fısıldıyorum sessizce...W.Shakespeare
Şemsiyemin altında yürüyordum. 
Yağmur bardaktan boşanıyordu. 
İki yanımdan seller akıyordu. 
Aklımda aydınlık, güneşli günler, 
Umutlar, özlemler, aşklar, denizler, 
Yürüyordum şemsiyemin altında. 
Mavi bir gök şemsiyemin altında...Oktay Rifat

Bir kadın da değilsin, bir kişi de değilsin 
Bir kuş olsa mavilik derdi buna...Edip Cansever


Çok yorgunum, beni bekleme kaptan.
Seyir defterini başkası yazsın.
Çınarlı, kubbeli, mavi bir liman.
Beni o limana çıkaramazsın...Nazım Hikmet

Yıkıntılara karışan eski bir bahar
Büyük olmaya elverişli bir bahar
Eskiden yaşanılmış ve her şeye rağmen
İnsanlara göre bir bahar.
Suların kana kestiği yahut
Suların kana kestiği bir bahar.
Hızla gelişecek kalbimiz
Bir mavilik kalıbında...Turgut Uyar

Gözlerimden çıkıyorsun Sokağa Mavi mavi...Melih Cevdet Anday

gözlerine bakıp sanki mavi diyeceğim
sanki çocuk diyeceğim
aydınlanacaklar...Attila İlhan
Bir renk değildir mavi huydur bende
Ve benim yetinmezliğimdir
Ve herkesin yetinmezliğidir belki
Denecektir ki bir süre
Ve denecektir
Bir akşam üstünü düşünmek bir akşam üstünü düşünmekten
Başka nedir ki...Edip Cansever