24 Şubat 2017 Cuma

Benn'den ...


Murdoch, Stalin ve Hitler gibi iktidar sahibi biriyle karşılaşıldığında ona 5 soru  sorulabilir:
Gücün nedir,
gücünü nereden alıyorsun,
bu gücü kimin çıkarları için kullanıyorsun,
kime karşı sorumlusun
ve senden nasıl kurtulabiliriz?
Bu sorulardan sonuncusu cevapsız kalıyorsa demokratik bir sistemde yaşamıyorsunuz demektir.
*
Hayatımda bir kere bile inanmadığım bir şey söylemiş olsaydım bundan utanç duyardım.
*
Savaştan sonra insanlar,  "Savaşı planlıyorsan, barışı neden planlayamayacaksın?" dediler. 17 yaşındayken hükümetten bir mektup aldım. Mektupta "Sayın Benn, 17,5 yaşına geldiğinizde bize yazıl, sana sadece Alman öldürmen için  bedava yiyecek, bedava giyecek, bedava, eğitim, bedava konut ve günde 2 Şilin 10 pence vereceğiz." yazıyordu.  Neden adam öldürmek için plan yapılıp istihdam yaratılıyor da, barış zamanı için bu yapılmıyor.
*
İlerleme her zaman şöyle gelişir. Önce sizi yok sayıp görmezden gelirler, sonra senin deli olduğunu söylerler, ardından tehlikeli derler, sonra bir sessizlik olur, en sonunda da sizinle anlaşmayacak kimse kalmaz.
*
Parlamentoda yaklaşık yarım yüzyıl hizmet verdim ve şimdi artık kendimi politikaya adamak için daha fazla zaman istiyorum. Bunu yapmak için de daha fazla özgürlük istiyorum.
*
İnanç uğruna öldüğünüz, doktrin ise uğruna öldürdüğünüz bir şeydir. İşte aradaki büyük fark.
*
Milletvekilliği çalışanın 70 bin patronunun olduğu tek iştir. (Bölgesindeki seçmen sayısını kastediyor.