9 Ekim 2016 Pazar

Eylül toparlandı gitti işte, Ekim falan da gider bu gidişle...

Ben bunu bilir, bunu söylerim.
Kardeşliktir en güzel türküsü, dillerimizin.
*
Umut gelsin tüm gümbürtüsüyle.
*
Bu karanlık böyle iyi afferin Tanrıya.
*
Ben, bazen bağırırım biraz.
*

Herkesin bir umudu vardır.
Bir savaşı, bir kaybedişi,
Bir acısı, bir yalnızlığı
Bir hüznü...
Çünkü herkesin bir gideni vardır,
İçinden bir türlü uğurlayamadığı
*
gün doğsun bir arınayım istiyorum
güneş tozlu caddeler kaygılarım beni bir arıtsın istiyorum
işte tam böyle istiyorum.
*
Bazen sadece onun sende bıraktığı izleri özlersin,
Her şarkıda ayrı bir hatıra saklıdır sanki;
İstesen de silemezsin.
*
Kimin nasıl bir anısı haline geleceğimizi hiçbirimiz
bilemeyiz.
*
sakinim bütün gece boyunca 
başımı değişmeyen düşüme koyunca.
*
ama bir şey vardı eksilen ya da çoğalan
kumun altında mı denizin üstünde mi masallar da mı
“dünya bir sanrıdır” diyor birisi
“belki bir sancı”
ne bırakmıştım orda sahi
mor gibi soylu bir şey mi
bir eziklik mi yoksa
herkes ne kadar da mutluydu “oysa”
ne bıraktıysam o kadar kaldı orda
*
elbet kendisi korkar gecenin karanlıktan
ama aşk gecenin hüzün gecenin gökle yer gecenin.
*
İşte ben,
hep böyle garip mahzun,
bir şey beklermişcesine yaşıyorum.
Bazan öyle günlerim oluyor ki elâgözlüm,
ne oldu, nasıl bitti şaşıyorum.
Bazı bilmem, gün nasıl başladığında,
kayıp kayıp gidiyor dünya bıkkın bakışlarımdan.
Yaşıyorum, yaşıyorum da bitmiyor,
bir tutam sakız oluyor 
ağzımda zaman.
*
Bu hüznü siz de bilirsiniz
Anlat deseniz anlatamam
Enine boyuna yaşarım ancak.
*
Kendi kurduğum her şey beni mutlu ediyor.
Umurumda değil başka hiçbir şey hiçbir şey.
*
Oysa gece tam yarısıdır bir günün ve daha güçlüdür gündüzden.
*
Benim her duygum biraz hüzün gibidir.
*
Biliyor musun, gitgide yaralanıyoruz, şurdan burdan.
*
Kısacık yoğun bir akşam
Şaşırdım hüznümü nereye bıraksam.
*
Oysa bir çiçek bir güzel dünyaya bakmalıdır.
*
Bu şehri nasıl yapmışlar böyle üst üste
ne gökyüzü koymuşlar ne günaydın.
*
Ben kutsal bir bahaneyim. Belki de bir sığınağım kendime.
*
Issız tepelerde güneşe bakıp saati tahmin etsem; haberim olmasa hiç perşembeden, pazartesiden.
*
Şuramda bir şeyler var 
Sahiden bir şeyler var
Haykırmadan anlatamam.
*
Hangi dilden olursa, bir şarkı isterim
İçimde kırık dökük besteler dolaşır.
Kalbim avucumdadır artık,
Bir sahilden sesler gelir, kaybolur
Uzun uzun nefes alır sular
Uzun uzun ağlamak isterim.
*
herkes ağlarmış biraz, ben de ağladım
*
Bazı hisler vardır, anlatılmaz. Öykü olur, roman olur, masal olur, asırlara meydan okur. Ve fakat en müthişi de şiir olur.
*
Dünya ne kadardı’ dedim
‘Mavi kadar’ dedi.
*
Her ömrün bir Eylül'ü, savruluşu, yaprak döküşü vardır.
*
Bir şey söyle
Sözü aşsın öze değsin…
Bir şey söyle,
‘yanındayım’ mesela.
*
İnsan hayatın gerçekleriyle karşılaşınca, çocukluk hevesleri de geçip gidiyordu kendiliğinden.
*
Basit bir türkü öğrenip köylünün birisinden,
Yollar boyunca hep onu, durmadan onu söylesem.
Issız tepelerde güneşe bakıp saati tahmin etsem
Haberim olmasa hiç perşembeden, pazartesiden.
*
bir palyaço neden yalan söylesin ki
ben palyaço olsaydım söylemezdim
marangoz olsaydım da söylemezdim
ben insan olsaydım yalan söylemezdim!
*
Şimdi dolaşıp duruyor aramızda
Kıpkırmızı bir duygu olarak
Doğudan batıya bir güz halinde
Çılgın ve hüzünlü
*
Söylenir ve yarım kalır
bütün aşklar yeryüzünde
bir kaktüs bol sudan nasıl
nasıl çürürse öyle.
*
Çay içmeye gidenler vardı akşamüstü, parklara gidenler de 
Duruma uymak kısaltıyordu günlerini 
artamayan eksilmeyen bir hüzünle.
*
şaştım, senin hançerin bu kadar mıydı
varmadı yüreğime
için suçlu bir deniz gibi
dokunma yüreğime.
*
Güzel günlerim vardı yağmurlarla ıslanan,
Ve güzel gecelerim masallarla dopdolu.
Her şey, her şey güzeldi, gözyaşı, dünya, zaman,
Böğürtlen topladığım ıssız, tozlu köy yolu,
Güzel günlerim vardı yağmurlarla ıslanan.
*
Hiç unutmam, hiç unutmam, hiç unutmam
diyor birisi yineliyorum
hiç unutmam, hiç unutmam, hiç unutmam, hiç unutmayın!
insan nasıl direnir başka
hiç unutma.
*
Bir maviyi durup dururken birine benzetiyorum.
*
Kitaplar terlesin yalnızlıklarında... Sen sevmene bak.
*
Meselemiz bir şiir meselesi değildir.
Yaşama meselesidir.
Hayatımızda olmayan mesele, şiirimizde de olamaz.
*
Zaten dünya öyle dünya ki kim kime
Herkes kendi derdine anca,
Herkesin yüreği lime lime.
*
Çekemezsin bir yere sineden başka.
 Biliyorum günler hep böyle geçecek.

Ne akşamleyin komşu, ne bir akraba,
Ne bir dost, oturup karşılıklı içecek..
Yalnızlık sade şurda burda değil,
Düşüncede, hatırada ve dilekte.
Hangi taşı kaldırsan, nerde “of!” çeksen,
Bir dudağı yerde, bir dudağı gökte..
Bilmem rengi nasıldır, boyu ne kadar.
Biçen her kimse yıllardır yanlış biçiyor.
Bir elbise ki, alabildiğine dar..
Nedir bir türlü sırrını anlamadık,
Kimdir bizimle böyle şaka ediyor,
Hangi cebini karıştırsan yalnızlık.
*
"oysa” diyor birisi: sabah yeniden hatırlamadır yaşamayı.