27 Kasım 2013

Rıfat Ilgaz - Çocuklarım


Sizi yoklama defterinden öğrenmedim
 Haylaz çocuklarım
 Sınıfın en devamsızını
Bir sinema dönüşü tanıdım
 Koltuğunda satılmamış gazeteler
 Dumanlı bir salonda
 Kendime göre karşılarken akşamı
Nane şekeri uzattı en tembeliniz
 Götürmek istedi küfesinde
 Elimdeki ıspanak demetini
 En dalgını sınıfın
 Çoğunuz semtine uğramaz oldu okulun
 Palto ayakkabı yüzünden
 Kiminiz limon satar Balıkpazarı'nda
 Kiminiz Tahtakale'de çaycılık eder
 Biz inceleye duralım aç tavuk hesabı
Tereyağındaki vitamini
 Kalorisini taze yumurtanın
 Karşılıklı neler öğrenmedik sınıfta
 Çevresini ölçtük dünyanın
 Hesapladık yıldızların uzaklığını
Orta Asya'dan konuştuk
 Laf kıtlığında
 Birlikte neler düşünmedik
 Burnumuzun dibindekini görmeden
 Bulutlara mı karışmadık
 Güz rüzgarlarında dokulmuş
Hasta yapraklara mı üzülmedik
 Serçelere mi acımadık kış günlerinde
 Kendimizi unutarak...

Mehmet Saydur'un hakkında hazırladığı "Rıfat Ilgaz'lı Yıllar" adlı kitabında "Hababam Sınıfı"nı yazma amacını şöyle açıkladı: Hababam Sınıfı bir eğitim yergisidir. Mizah beyazdır, olumludur. Mizahta gülme ana öğe değildir. İsteyen ağlar, isteyen güler. Ben yergi yapıyorum, komedi bile düşünmüyorum. Hababam Sınıfı'nda üç şeyin yergisi yapışmıştır, kopyanın, ezberin, uydurma saygının. Benim mizahım düşündürmeye dayanır. Hababam Sınıfı'nda bize yakışmayan eğitimsel şeylerin yergisini yapıyorum.