26 Mart 2013

Cahit Zarifoğlu Seçme sözler

 
Gökyüzüne bakmayanların kalbi daha çabuk kirlenir..
 
Ah şu yalnızlık kemik gibi, ne yana dönsem batar.
 
Fikirle tartışın, küfürle değil.
 
Evet hatırladım küçük basit şeyler yetiyor kederlenmeye. Ya mutluluğa?
 
İnsan olamıyorsunuz demedim.
Değilsiniz dedim.

Ayrılık vardı hep. Ay gece olunca pay eder ayrılığı.
 
Bize, sözlerimizden çok yüreğimizden anlayan gerek.
 
Sende yağmur, bende kar. Bu kış hiç bitmeyecek gibi. Hepsi bu kadar.
 
Bir incelik gösterin, incinmesin yüreğim.

İnsanların görünüşlerine bakarak onlarda üstünlük bulmaya çalışanlar hep kaybetti.

Az az ölüyoruz her gün yağmurdan, havadan bahseder gibi.

Şu küçücük kalpte nice hakkın yüklü.

Değil mi ki, kavuşmalarımız topal. Ayrılıklarımız koşar adım.

Dedim ya, oturuyorum öylece. İyi ki etrafımda kalbimi tanıyanlar yok.

Aradığımızın ne olduğunu biliyorsak, arayacağımız yer bellidir.

Ben onunla içimden konuşuyordum.

Her fikrin karşılığı bir duygu vardır.

Koşullar ağırdı ve ben seni o zamanlarda da seviyordum.

Düştümse sana bakarken düştüm.

Bir kalbiniz vardır, onu hatırlayınız.

Umudumuz, acımızdan daha büyük olmalı.

İnsana imtihan olarak özlemek yeter. Bir şehri, bir sesi, bir nefesi.

Bu kaçıncı gecedir kendi kendime onunla konuşuyorum.

Özlemek, ne derin bir duygu böyle, Özlemek ne uzun bir mesafe.

Büyük şehir, insanı manevi ihtiyaçlardan habersiz hale getiriyor.

Ya bir de umut olmasa.

Sanki alnımızı koyacağımız temiz bir yeryüzü kalmamış.

Kimse eksik, kimse fazla değil. Bir sensin beklenen.

Beni bu sabah iri anla, kocaman sev.

İçimiz hep bir hoşça kal ülkesi.

Hayat nasıl da geçiyor, zaman hiç geçmezken.

İçim ağrıyor, mutlu değilim. Bahar bir türlü gelmiyor.

Eskiden sadece; Kışlar soğuktu. Şimdi ise, insanlar soğuk,“Yürekler” soğuk.
 
Güzelliği görmek her zaman mümkün değil.
Bakmasını bilmek gerek.
Acılara, hastalığa ve yorgunluğa rağmen bakılabilir.

Bütün büyük anlar yalnızlıktan yontuldu.

Bazen birdenbire aklıma geliyorsun, öyle olsun istemiyorum kasıtlı düşünmek istiyorum seni.

Merhamet olmasaydı, hayat da olmazdı.

Bir şehir kadar kalabalıktır bazılarının yalnızlığı.

Ama küçük bir tereddütten sonra inanıyorsun.
Parayla satın alınmayacak ne kalmış şu dünyada.

İkimizde aynı şeyi düşünüyoruz. Ben seni, sen kendini.