07 Şubat 2013

Can Yücel Seçme Sözler

 
“Bir tek insanın bize ''iyi ki varsın'' demesi, var olduğumuz için mutlu olmamızı sağlar.”
 
“Kibar olmak, haklı olmaktan daha önemlidir.”
 
“Hayat şartları bizi ne kadar ciddi görünmeye zorlasa da hepimiz çılgınlıklarımızı paylaşacak birini arıyoruz.”
 
“Parayla ''klas insan'' olunmuyor.”
 
“Gün içinde başımıza gelen küçücük şeyler gün sonunda koca bir mutluluğa dönüşüyor.”
 
“İnkar edip içimizde sakladığımız şeyler gerçekliğini kaybetmiyor.”
 
“Kuzu gibi olun diyorlar: Büyüyüp ortaya çıkınca, Koyun gibi gütmek için sizi.”
 
“Ha gözlerinle müezzini aramışsın boş şerefede Ha Ankara'daki madara yöneticileri! Onlar da bulmuşlar birer Amerikan mikrofonu Oturdukları yerden okuyorlar ezanlarını.”
 
“Ölüm tarafından asla asimile edilmemiş bir yurttaşınız olarak, dayanıyorum dayanışma kapınıza, 'yaşasın özgürlük' diye haykırarak.”
 
“Ne yaman, zor imiş yonca yolması Bizim memlekette adam olması.”

“İnsanın olabileceği boyuta engel olan ne kadar unsur varsa ben buna öfke duyuyorum..!”
 
“Methetmek gibi olmasın kendimi ama: Yaşamım benim, en güzel şiirim!”
 
“Can Yücel'e sormuşlar; Neden hep babanıza şiir yazıyorsunuz? Üstad vermiş cevabını; anneme olan sevgimi yazacak kadar şair değilim...”
 
“Ah be Dünya sen dönüyorsun onu anladık da bu insanlar senden daha hızlı dönüyor hemde ortada hiçbir yörünge yokken.”
 
“Devrimcilik gibi şairlik de inen darbeyi duyabilmektir, kaslarının liflerinde: İster copların darbesi olsun, ister bilincin...”
 
“Anne karnına sığarken dünyaya neden sığamadığını ve sonunda bir metrekarelik yere sığmak zorunda kalacağını fark etmeli insan.”
 
“Sessizlikten yaratmışsa evreni yaradan; Seslerden sessizlikler yaratmaktır yaratıcılık...”
 
“Memnun olan yok hayatından! Kiminle konuşsam aynı şey.. Her şeyi, herkesi bırakıp gitme isteği.”
 
“Küfür burjuvazinin ağzında lağım çukurudur, işçi sınıfının ağzında açan çiçektir...”

“Almanlar yere sağlam basar derler Aslında yere değil köpek bokuna basarlar Bu köpek cennetinde...”

“Dünya öküzün boynuzlarında dururmuş. Her kıpırdayışında deprem olurmuş. Oysa dünya,halkların omzu üstünde durur. Kıpırdasın da gör.”
 
“Ülkenin, farklı şehirleriydik. ben sürgün yeri, sen başkent. İlk isyan hep sende başlardı. Cezasını çekmek hep bana kalırdı.”
 
“Bir deniz anasıdır umut taa suların ortasında, açılır kapanır, açılır kapanır, kapanır kapanır açılır.”

“Ülke Bölünsün İstiyorum: Yandaş, yalaka ve yavşaklar bir tarafa. Onurlu, şerefli, üreten emekçi insanlar bir tarafa.”
 
“İlkin ELİFBA'ydı, Sonra ALFABE oldu, Derken ABeCe, Şimdi de A.B.D.”
 
“Kan yasası bu insanın: Üzümden şarap yapacaksın, çakmak taşından ateş ve öpücüklerden insan!”
 
“Benim halim memleketin hali.”
 
“Ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi.”
 
“Gidiyorum ben boş çakallar, sıçmışım ortalık yerinize. Kıçımın fosforuyla aydınlanın siz artık.”
 
“Kart sensin, postal sana girsin.”
 
“Körfezdeki dalgın suya bir bak; göreceksin Nato' nun kablosu durmakta derinde.”