04 Aralık 2012

Maya Angelou - Öğrendim ki * Gassan Satar - Sarı Yaprak

Öğrendim ki…
Bir insanı tanımak için iki şeye bakabileceğimi öğrendim;
Yağmurlu bir gün ve Kaybolan valizler karşısında duruşları…
Anne babanızla ilişkiniz her ne olursa olsun öğrendim ki;
Onlar gidince onları çok özlüyorsunuz…
Öğrendim ki;
Bir hayatı yaşamak ile Bir yaşam yaratmak aynı şeyler değilmiş..!
Öğrendim ki;
Yaşam bazen ikinci bir fırsat tanırmış…
Öğrendim ki;
Hayatı her iki elinizde beyzbol eldiveni, tutmaya hazır yaşamamalısınız…
Birşeyleri geri atabilmeniz gerekmeli…
Açık yürekle ne zaman karar verdiysem,
Öğrendim ki;
doğru kararı vermiş oluyorum…
Öğrendim ki;
Her yerim acısa da başkalarına acı vermem gerekmez…
Her gün uzanıp birine dokunmanız gerektiğini öğrendim…
Öğrendim ki;
İnsanlar sıcak bir SARILMAYA ya da sırtında DOSTÇA bir ele çok ihtiyaç duyar…
Daha öğrenecek çok şeyim olduğunu öğrendim…
Öğrendim ki;
İnsanlar dediğinizi unutur,
İnsanlar yaptıklarınızı unutur
Ama
İNSANLAR ONLARDA BIRAKTIĞINIZ HİSSİ ASLA UNUTMAZLAR...
Öğrendim ki;
Her ne olursa olsun,
Bugün ne kadar kötü gözükürse gözüksün..
Yaşam devam ediyor..
Ve, Yarın daha iyi bir gün olacak...Maya Angelou



(Sarı Yaprak)
Bir ağaç bütün görkemi ile yaşam bağışlıyor
Ve bir yaprak
Sararmış
Ömrünün son demlerini yaşayan
Ve son bir gayretle can damarına bağlanmış
Bir tek rüzgar
Tek bir esinti artık düşmanıdır sarı yaprağın
Can damarından onu ayıracak bir tek bir esinti yeter yitmek için
Ve sonra
Son bağlantısı kopar
Yere düşer
Önce gözü ağacına,
Can damarına takılır
Bir özlem belirir yüreğinde sarı yaprağın
Yere düşerken son bir defa
Son bir defa baharın güzelliğini
Ve yeşillikler içinde tabiata bağışladığı o güzelliği yaşar yeniden
Ve toprak
Yeni yurdu
Bir gariplik bir yalnızlık
Can damarı ağacın dibinde bir sarı yapraktır
Hüzünle bakar ağaca
Yaşam ağacına
Toprak kucaklar sarı yapragı
Toprak ana katar kendine sarı yaprağı
Şimdi toprağa karışmış
Toprak olmuştur sarı yaprak
Ve yaşam agacının köklerini görür
Ona can bağışlayan sevgili ağacının kökleri
Sevinçle bakar köklerine
Toprağın bir parçasıdır sarı yaprak artık
Ve can ağacına besin olmaktadır
Köklerine yaşam ağacının yaşam verendir şimdi
Geldiği
Kendisine can veren ağacına yaşam bağışlayandır sarı yaprak
Şimdi yeşil yapraklara
Yaşama yeniden merhaba diyen yeni canlara
Yeni yeşilliklere yaşam verendir sarı yaprak
Bilir bunu
Görür
Ve tekrar yaşam ağacına karışır
Ama bu sefer can veren olarak
Anlar sarı yaprak
Anlar bu dairenin anlamını
Yaşamın amacını görür
Yeşil yaprakken bahar sevincini de sever o zaman
Sararmış bir yaprak olarak toprağa ağır ağır düşüşün hüznünü de
Ve can aldığı ağaca
Can vermenin sevincini yaşar
Şimdi bilir O hersey kendisinden doğar
Ve canından bir parça olur herşey
Bir dönüşümdür bu bilir
Gelişmedir hersey anlar
Sever hüznü de sevinci de
İkisi de kendisidir çünkü görür.. anlar ve bilir
Bir yaprakken ulu ağacın bir dalında
Şimdi her parçasındadır artık yaşam ağacının....Gassan Satar