16 Kasım 2012

Buket Uzuner - Balık İzlerinin Sesi

 - Anne tarafından Afife Jale’ye akraba oluyorum. Babamın kökleri de Pirî Reis’in amcası Kemal Reis’e uzanır, dedim gururla.
- Camille ve Kolomb gibi mi yani? dedi şaşırarak.
- Hiç kimse bir başkasına benzemez! diye hırçınlaştım.
- Afife Pirî! dedi hayranlıkla.- Afife Pirî! diye yineledim.
- Denizlerin serüvenci oğluyla, sahne ışıklarının cesur, asi kızının torunusun, müthiş... olağanüstü... Anlamalıydım... Çoktan anlamalıydım...
 
"Terlemeyi, hapşırmayı, hatta horlamayı ve gülmeyi olumsuzlamayan normal insan kültürleri, ağlamayı bir zayıflık ve zavallılık, ağlamaya direnmeyi güçlülük olarak görmüşlerdir. Ve normal erkekler, zayıf ve zavallı yanlarını göstermekten çok korkarlar. Halbuki normal erkeklerin hep güçlü görünmek zorunluluğu gibi çok zayıf bir yanları vardır." 
 
Balık İzlerinin Sesi